dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Τσιριβάκου, Κυριακή | |
dc.date.accessioned | 2024-11-05T13:38:55Z | |
dc.date.available | 2024-11-05T13:38:55Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16963 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4385 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και
την αξιολόγηση ενός διαδικτυακού μαθήματος εξ αποστάσεως για εκπαιδευτικούς
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το e-course στοχεύει στην ανακάλυψη και αξιοποίηση
ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία, την αντιμετώπιση προκλήσεων και την
ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων, για μια βελτιωμένη εκπαιδευτική εμπειρία.
Βασίζεται στη Θεωρία Αυτοπροσδιορισμού (SDT) και περιλαμβάνει στοιχεία
παιχνιδοποίησης για την ενίσχυση της παρακίνησης των εκπαιδευομένων.
Οι συμμετέχοντες, μέσα από τον μύθο του Προμηθέα, καλούνται να σκεφτούν αν οι
παραδοσιακές διδακτικές πρακτικές επαρκούν στη σύγχρονη εποχή και να
υιοθετήσουν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και προσεγγίσεις. Θα εργαστούν ατομικά
και ομαδικά, εφαρμόζοντας συνεργατικές στρατηγικές όπως η καταιγιστική ιδεών και
το think-pair-share.
Η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του e-course θα γίνει μέσω ρουμπρίκας
αξιολόγησης, ενώ η ανάλυση των αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθεί από
εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακές σπουδές.
Η μελέτη συμβάλλει στη δημιουργία ενός πλαισίου που συνδυάζει τη Θεωρία
Αυτοπροσδιορισμού με στοιχεία παιχνιδοποίησης, προάγοντας την αυτονομία, την
ικανότητα και την σύνδεση, τρεις βασικές διαστάσεις της SDT. Το πλαίσιο αυτό
ενισχύει την ενεργή συμμετοχή και την εσωτερική παρακίνηση των εκπαιδευομένων,
ενώ τα στοιχεία παιχνιδοποίησης δημιουργούν ένα διαδραστικό και ελκυστικό
μαθησιακό περιβάλλον.
Συνολικά, η έρευνα προσφέρει χρήσιμα συμπεράσματα για την εφαρμογή της SDT και
της παιχνιδοποίησης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, βοηθώντας τους
εκπαιδευτικούς να ανταποκριθούν στις ανάγκες της σύγχρονης διδασκαλίας. | el |
dc.format.extent | 110 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Θεωρία αυτοπροσδιορισμού : πώς να κινητοποιήσετε κάποιον, συμπεριλαμβανομένου του εαυτού σας | el |
dc.title.alternative | Self Determination Theory (SDT) : how to motivate someone, including yourself | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The present thesis focuses on the design, development, and evaluation of an online
distance learning course for secondary education teachers. The e-course aims to help
participants discover and utilize digital tools in teaching, tackle challenges, and
incorporate innovative methods to offer an enhanced educational experience. It is based
on the Self-Determination Theory (SDT) and includes gamification elements to increase
learner motivation.
Through the myth of Prometheus, participants are invited to reflect on whether
traditional teaching practices are sufficient in today’s world and to adopt modern digital
tools and approaches. They will work individually and in groups, applying collaborative
strategies such as brainstorming and think-pair-share.
The evaluation of the e-course’s effectiveness will be conducted using a rubric, and the
analysis of the results will be carried out by educators with postgraduate qualifications.
This study contributes to the creation of a framework that combines Self-Determination
Theory with gamification elements, promoting autonomy, competence, and relatedness ,
three key dimensions of SDT. This framework enhances learners' active participation and
intrinsic motivation, while the gamification elements create an interactive and engaging
learning environment.
Overall, the research provides valuable insights into the application of SDT and
gamification in distance education, helping teachers meet the demands of modern
teaching. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Θεωρία Αυτοπροσδιορισμού (SDT) | el |
dc.subject.keyword | Παιχνιδοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Εσωτερική παρακίνηση | el |
dc.subject.keyword | Αυτονομία | el |
dc.subject.keyword | Ικανότητα | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Διδασκαλία | el |
dc.date.defense | 2024-10-16 | |