dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Μαργαριτοπούλου, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2024-11-05T13:21:00Z | |
dc.date.available | 2024-11-05T13:21:00Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16961 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4383 | |
dc.description.abstract | Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η δημιουργία ενός e-Course για την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την ορθή χρήση του διαδικτύου, αναπτύσσοντας τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες για υπεύθυνη και ασφαλή συμπεριφορά. Θα αναλυθούν οι αρχές της ψηφιακής εθιμοτυπίας (netiquette), θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί ένα εκπαιδευτικό διαδραστικό e-Course με παιχνιδοποίηση (gamification) βασισμένο στο παιδαγωγικό μοντέλο Project Based Learning που θα παρακινεί τα παιδιά μέσω διασκεδαστικών προκλήσεων στην αφομοίωση των κανόνων καλής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο και στην αποτροπή των κινδύνων που εγκυμονούν στον κυβερνοχώρο όπως το cyberbullying.
Το e-Course θα υποστηρίζει τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) της UNESCO, τον Στόχο 4 (Ποιοτική Εκπαίδευση), προωθώντας την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και την προώθηση ευκαιριών διά βίου μάθησης για όλους και τον Στόχο 16 (Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί), ενισχύοντας την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή των παιδιών.
Η ερευνητική διαδικασία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το μάθημα να εφαρμοστεί και να αξιολογηθεί από μαθητές Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου. Η αποτελεσματικότητα του e-Course στη βελτίωση της ψηφιακής εθιμοτυπίας και της ενίσχυσης των δεξιοτήτων ασφαλούς χρήσης των συμμετεχόντων θα αξιολογηθεί με ερωτηματολόγια πριν και μετά την εκπαίδευση και ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης με το πέρας της διαδικασίας.
Παρόλα αυτά στο πλαίσιο του παρόντος μεταπτυχιακού, η ερευνητική διαδικασία θα περιοριστεί σε μια πειραματική μελέτη του βαθμού αποτελεσματικότητας του μαθήματος σε ενηλίκους. Από την ποσοτική ανάλυση των δεδομένων αποτυπώνεται ότι το δείγμα κρίνει ότι το συγκεκριμένο μάθημα είναι πολύ αποτελεσματικό .
Η συμβολή της συγκεκριμένης μελέτης επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός διαδραστικού e-Course με στοιχεία gamification με θέμα το netiquette, με σκοπό να συνεισφέρει στην προαγωγή της ευγενικής και ενδεδειγμένης συμπεριφοράς στο διαδίκτυο με την εκπαίδευση των παιδιών από μικρή ηλικία. | el |
dc.format.extent | 136 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Εκπαιδεύοντας τα παιδιά στο netiquette : ενδεδειγμένη και ασφαλής διαδικτυακή συμπεριφορά | el |
dc.title.alternative | Teaching kids netiquette : appropriate and safe online behavior | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this study is to raise children's awareness regarding the proper use of the internet by developing appropriate digital skills for responsible and safe behavior. The principles of netiquette will be analyzed, and an interactive educational e-Course with gamification will be designed and implemented, based on the Project-Based Learning pedagogical model. This course will motivate children, through engaging challenges, to absorb the rules of good behavior online and to prevent the dangers of cyberspace, such as cyberbullying.
The e-Course will support the UNESCO Sustainable Development Goals (SDGs), specifically Goal 4 (Quality Education), by promoting the provision of quality education and lifelong learning opportunities for all, and Goal 16 (Peace, Justice, and Strong Institutions), by enhancing the responsible and safe use of technology in children’s everyday lives.
The research process is designed so that the course will be applied and evaluated by 4th grade primary school students. The effectiveness of the e-Course in improving digital etiquette and enhancing participants' safe usage skills will be assessed through pre- and post-training questionnaires and a self-assessment rubric upon completion of the process.
However, within the framework of this master's thesis, the research process will be limited to an experimental study evaluating the course’s effectiveness in adults. Quantitative data analysis reveals that the sample finds this course highly effective.
The contribution of this study focuses on the creation of an interactive e-Course with gamification elements on the topic of netiquette, aiming to promote polite and appropriate online behavior by educating children from a young age. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Επικοινωνία | el |
dc.subject.keyword | Netiquette | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή επικοινωνία | el |
dc.subject.keyword | Διαδικτυακή συμπεριφορά | el |
dc.subject.keyword | Safe online behavior | el |
dc.subject.keyword | Εθιμοτυπία διαδικτύου | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακή ανθεκτικότητα | el |
dc.subject.keyword | Κυβερνοεκφοβισμός | el |
dc.subject.keyword | Παιχνιδοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Gamification | el |
dc.subject.keyword | Cyberbullying | el |
dc.subject.keyword | Digital resilience | el |
dc.subject.keyword | Project based learning | el |
dc.subject.keyword | Μάθηση βάσει έργου | el |
dc.date.defense | 2024-10-16 | |