Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Μελέτη διαχείρισης στόλου ηλεκτρικών οχημάτων
Electromobility in Greece. Study of fleet management of electric vehicles
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηλεκτροκίνηση ; Κλιματική αλλαγή ; Διαχείριση στόλου οχημάτων ; Ηλεκτρικό όχημαΠερίληψη
Η ηλεκτροκίνηση θεωρείται τα τελευταία χρόνια ως η απάντηση στα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως η κλιματική αλλαγή, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η εξάντληση των φυσικών πόρων. Προωθείται ως λύση για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελλάδα έχουν ήδη θεσπίσει κανονιστικά πλαίσια για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο την εκμηδένιση των αερίων του θερμοκηπίου.
Η εργασία εξετάζει τη σταδιακή εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης και τη σημασία της για τη βιώσιμη ανάπτυξη, τονίζοντας ότι η μετάβαση από οχήματα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα είναι αναπόφευκτη και επιταχύνεται πιο γρήγορα από ό,τι αναμενόταν. Ωστόσο, εγείρονται ερωτήματα σχετικά με την ετοιμότητα του κράτους, των υποδομών και των επιχειρήσεων να υποστηρίξουν αυτή τη νέα πραγματικότητα.
Παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωση μίας μεγάλης εταιρείας leasing αυτοκινήτων στην Ελλάδα, όπου μέσα από τη διενέργεια ατομικών συνεντεύξεων, γίνεται προσπάθεια κατανόησης του τρόπου με τον οποίο η εταιρεία αυτή αντιλαμβάνεται το φαινόμενο της ηλεκτροκίνησης, πως την επηρεάζει αλλά και τι στρατηγικές έχει εφαρμόσει προκειμένου να προσαρμοστεί στο φαινόμενο αυτό.
Από την ανάλυση των δεδομένων, κρίνεται ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί αυτή τη στιγμή το μόνο τρόπο προστασίας του περιβάλλοντος στον τομέα των μετακινήσεων, παρόλα αυτά είναι κάτι το οποίο γίνεται πολύ σταδιακά, καθώς πρέπει παράλληλα να διευθετηθούν κάποια ζητήματα που αποτελούν τροχοπέδη στην άμεση και μαζική υιοθέτησή της. Όσον αφορά την επιρροή της ηλεκτροκίνησης στην υπό εξέταση εταιρεία, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι έχει φέρει κάποια καινούρια δεδομένα, κάποια από τα οποία μπορεί να είναι και απρόβλεπτα. Παρόλα αυτά η ηλεκτροκίνηση μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει, εφόσον παράλληλα η εταιρεία φροντίζει να χαράζει και να πραγματοποιεί εκείνες τις στρατηγικές, οι οποίες θα τη βοηθήσουν να προσαρμοστεί στις νέες καταστάσεις και παράλληλα να μεγιστοποιήσει το όφελός της.