Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Μελέτη διαχείρισης στόλου ηλεκτρικών οχημάτων

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΜαυρογιάννης, Σταύρος
dc.date.accessioned2024-10-18T06:39:29Z
dc.date.available2024-10-18T06:39:29Z
dc.date.issued2024-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16871
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4293
dc.description.abstractΗ ηλεκτροκίνηση θεωρείται τα τελευταία χρόνια ως η απάντηση στα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως η κλιματική αλλαγή, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η εξάντληση των φυσικών πόρων. Προωθείται ως λύση για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελλάδα έχουν ήδη θεσπίσει κανονιστικά πλαίσια για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο την εκμηδένιση των αερίων του θερμοκηπίου. Η εργασία εξετάζει τη σταδιακή εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης και τη σημασία της για τη βιώσιμη ανάπτυξη, τονίζοντας ότι η μετάβαση από οχήματα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα είναι αναπόφευκτη και επιταχύνεται πιο γρήγορα από ό,τι αναμενόταν. Ωστόσο, εγείρονται ερωτήματα σχετικά με την ετοιμότητα του κράτους, των υποδομών και των επιχειρήσεων να υποστηρίξουν αυτή τη νέα πραγματικότητα. Παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωση μίας μεγάλης εταιρείας leasing αυτοκινήτων στην Ελλάδα, όπου μέσα από τη διενέργεια ατομικών συνεντεύξεων, γίνεται προσπάθεια κατανόησης του τρόπου με τον οποίο η εταιρεία αυτή αντιλαμβάνεται το φαινόμενο της ηλεκτροκίνησης, πως την επηρεάζει αλλά και τι στρατηγικές έχει εφαρμόσει προκειμένου να προσαρμοστεί στο φαινόμενο αυτό. Από την ανάλυση των δεδομένων, κρίνεται ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί αυτή τη στιγμή το μόνο τρόπο προστασίας του περιβάλλοντος στον τομέα των μετακινήσεων, παρόλα αυτά είναι κάτι το οποίο γίνεται πολύ σταδιακά, καθώς πρέπει παράλληλα να διευθετηθούν κάποια ζητήματα που αποτελούν τροχοπέδη στην άμεση και μαζική υιοθέτησή της. Όσον αφορά την επιρροή της ηλεκτροκίνησης στην υπό εξέταση εταιρεία, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι έχει φέρει κάποια καινούρια δεδομένα, κάποια από τα οποία μπορεί να είναι και απρόβλεπτα. Παρόλα αυτά η ηλεκτροκίνηση μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει, εφόσον παράλληλα η εταιρεία φροντίζει να χαράζει και να πραγματοποιεί εκείνες τις στρατηγικές, οι οποίες θα τη βοηθήσουν να προσαρμοστεί στις νέες καταστάσεις και παράλληλα να μεγιστοποιήσει το όφελός της.el
dc.format.extent116el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Μελέτη διαχείρισης στόλου ηλεκτρικών οχημάτωνel
dc.title.alternativeElectromobility in Greece. Study of fleet management of electric vehiclesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENElectromobility has been considered in recent years as the answer to modern environmental problems, such as climate change, the greenhouse effect, and the depletion of natural resources. It is promoted as a solution for reducing pollutant emissions and protecting the environment, while the European Union and Greece have already established regulatory frameworks to promote electric vehicles with the goal of eliminating greenhouse gas emissions. The study examines the gradual expansion of electromobility and its importance for sustainable development, emphasizing that the transition from internal combustion vehicles to electric vehicles is inevitable and accelerating faster than expected. However, questions arise regarding the readiness of the state, infrastructure, and businesses to support this new reality. A case study of a large car leasing company in Greece is presented, where, through individual interviews, an attempt is made to understand how the company perceives the phenomenon of electromobility, how it affects the company, and what strategies it has implemented to adapt to this phenomenon. From the analysis of the data, it is concluded that electromobility is currently the only way to protect the environment in the transportation sector. Nevertheless, it is happening very gradually, as certain issues must also be resolved, which act as obstacles to its immediate and widespread adoption. Regarding the impact of electromobility on the company under examination, it is concluded that it has introduced some new dynamics, some of which may even be unpredictable. Nonetheless, electromobility can only bring positive outcomes, provided the company continues to develop and execute strategies that will help it adapt to the new conditions while maximizing its benefits.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΗλεκτροκίνησηel
dc.subject.keywordΚλιματική αλλαγήel
dc.subject.keywordΔιαχείριση στόλου οχημάτωνel
dc.subject.keywordΗλεκτρικό όχημαel
dc.date.defense2024-10-15


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»