Nudging & marketing - Συμπεριφορά του καταναλωτή και Διαδίκτυο
Nudging & marketing - Consumer behaviour on Internet
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συμπεριφορική επιστήμη ; Θεωρία της Ώθησης ; Λήψη αποφάσεων ; Τεχνικές Nudge ; Behavioral science ; Nudge theory ; Decision-making ; Nudge techniquesΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά τη πολυδιάστατη επίδραση του nudge στον κόσμο του διαδικτύου και την βαθιά επίδρασή του στους καταναλωτές. Το nudge, που έχει ρίζες στην συμπεριφορική οικονομία και τη ψυχολογία, περιλαμβάνει διακριτικές στρατηγικές σχεδιασμένες για να καθοδηγήσουν τα άτομα προς το να κάνουν τις επιθυμητές επιλογές. Εξετάζοντας διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες και πρακτικές ηλεκτρονικού εμπορίου, ερευνούμε πώς οι τεχνικές του nudging, όπως οι προεπιλεγμένες επιλογές, τα μηνύματα σπανιότητας, οι εξατομικευμένες συστάσεις και η κοινωνική απόδειξη χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά. Περιλαμβάνονται περιπτώσεις μελέτης από γνωστές εταιρείες του διαδικτύου που επιδεικνύουν τον εξεζητημένο τρόπο με τον οποίο το nudging διαμορφώνει τις αποφάσεις των χρηστών, από απλοποιημένες διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς έως προσαρμοσμένες προτάσεις περιεχομένου. Η μελέτη αναφέρεται επίσης στις πιθανές ηθικές επιπτώσεις του nudging ή τις συνέπειές που μπορεί να υπάρχουν και στοχεύει στον τρόπο που αλληλοεπιδρούν οι επιχειρήσεις με τους διαδικτυακούς καταναλωτές. Εξετάζεται εκτενώς η σχέση μεταξύ του συναισθηματικού και ψυχολογικού κόστους των επενδυτών και των αποφάσεών τους στη χρηματοοικονομική αγορά, μέσα από μια εκτενή ανάλυση, στην οποία θα εξετάσουμε πώς τα συναισθηματικά και ψυχολογικά κίνητρα επηρεάζουν τις επενδυτικές αποφάσεις, εστιάζοντας σε φαινόμενα όπως ο φόβος μετάνοιας, η μεροληψία υπέρ της αξίας, και η αξιολόγηση της πληροφορίας. Στη συνέχεια, εξετάζουμε τη σημασία του nudging στην κυκλική οικονομία, με έμφαση στον τομέα της μόδας. Αναλύουμε πώς η χρήση nudging μπορεί να επιταχύνει τη μετάβαση προς βιώσιμες επιλογές στον καταναλωτικό τομέα, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου και αειφόρου κλάδου. Η διπλωματική εργασία καταλήγει σε συμπεράσματα που επισημαίνουν τη σημασία της συναισθηματικής και ψυχολογικής διάστασης στις αποφάσεις επενδυτών, καθώς και την αποτελεσματικότητα του nudging στην προώθηση βιώσιμων συμπεριφορών στον καταναλωτικό τομέα, με επιπτώσεις στην προώθηση της κυκλικής οικονομίας με την βοήθεια αναφορών σε παραδείγματα στον χώρο της μόδας.