Εμφάνιση απλής εγγραφής

Nudging & marketing - Συμπεριφορά του καταναλωτή και Διαδίκτυο

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΒόγκλη, Ελπινίκη
dc.date.accessioned2024-10-17T12:41:11Z
dc.date.available2024-10-17T12:41:11Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16863
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4285
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά τη πολυδιάστατη επίδραση του nudge στον κόσμο του διαδικτύου και την βαθιά επίδρασή του στους καταναλωτές. Το nudge, που έχει ρίζες στην συμπεριφορική οικονομία και τη ψυχολογία, περιλαμβάνει διακριτικές στρατηγικές σχεδιασμένες για να καθοδηγήσουν τα άτομα προς το να κάνουν τις επιθυμητές επιλογές. Εξετάζοντας διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες και πρακτικές ηλεκτρονικού εμπορίου, ερευνούμε πώς οι τεχνικές του nudging, όπως οι προεπιλεγμένες επιλογές, τα μηνύματα σπανιότητας, οι εξατομικευμένες συστάσεις και η κοινωνική απόδειξη χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά. Περιλαμβάνονται περιπτώσεις μελέτης από γνωστές εταιρείες του διαδικτύου που επιδεικνύουν τον εξεζητημένο τρόπο με τον οποίο το nudging διαμορφώνει τις αποφάσεις των χρηστών, από απλοποιημένες διαδικασίες ολοκλήρωσης αγοράς έως προσαρμοσμένες προτάσεις περιεχομένου. Η μελέτη αναφέρεται επίσης στις πιθανές ηθικές επιπτώσεις του nudging ή τις συνέπειές που μπορεί να υπάρχουν και στοχεύει στον τρόπο που αλληλοεπιδρούν οι επιχειρήσεις με τους διαδικτυακούς καταναλωτές. Εξετάζεται εκτενώς η σχέση μεταξύ του συναισθηματικού και ψυχολογικού κόστους των επενδυτών και των αποφάσεών τους στη χρηματοοικονομική αγορά, μέσα από μια εκτενή ανάλυση, στην οποία θα εξετάσουμε πώς τα συναισθηματικά και ψυχολογικά κίνητρα επηρεάζουν τις επενδυτικές αποφάσεις, εστιάζοντας σε φαινόμενα όπως ο φόβος μετάνοιας, η μεροληψία υπέρ της αξίας, και η αξιολόγηση της πληροφορίας. Στη συνέχεια, εξετάζουμε τη σημασία του nudging στην κυκλική οικονομία, με έμφαση στον τομέα της μόδας. Αναλύουμε πώς η χρήση nudging μπορεί να επιταχύνει τη μετάβαση προς βιώσιμες επιλογές στον καταναλωτικό τομέα, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου και αειφόρου κλάδου. Η διπλωματική εργασία καταλήγει σε συμπεράσματα που επισημαίνουν τη σημασία της συναισθηματικής και ψυχολογικής διάστασης στις αποφάσεις επενδυτών, καθώς και την αποτελεσματικότητα του nudging στην προώθηση βιώσιμων συμπεριφορών στον καταναλωτικό τομέα, με επιπτώσεις στην προώθηση της κυκλικής οικονομίας με την βοήθεια αναφορών σε παραδείγματα στον χώρο της μόδας.el
dc.format.extent110el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleNudging & marketing - Συμπεριφορά του καταναλωτή και Διαδίκτυοel
dc.title.alternativeNudging & marketing - Consumer behaviour on Internetel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis paper explores the pervasive influence of nudging in the realm of online marketing and its profound impact on shaping consumer behavior. Nudging, rooted in behavioral economics and psychology, involves subtle strategies designed to guide individuals towards making desired choices. Examining various online platforms and e-commerce practices, we delve into how nudging techniques such as default options, scarcity messaging, personalized recommendations, and social proof are effectively employed. Case studies from prominent internet-based companies illustrate the nuanced ways in which nudging shapes user decisions, from simplified checkout processes to personalized content suggestions. The study also addresses the potential ethical considerations of nudging and its implications for businesses aiming to optimize online consumer engagement. This thesis extensively examines the relationship between the emotional and psychological costs of investors and their decisions in the financial market. Through a comprehensive analysis, we explore how emotional and psychological motives influence investment decisions, focusing on phenomena such as the fear of regret, preference for value, and information evaluation. Subsequently, we investigate the significance of nudging in the circular economy, with an emphasis on the fashion industry. We analyze how the use of nudging can expedite the transition to sustainable choices in the consumer sector, contributing to the creation of a more sustainable and resilient industry. The thesis concludes with findings highlighting the importance of the emotional and psychological dimensions in investor decisions, as well as the effectiveness of nudging in promoting sustainable behaviors in the consumer sector, with implications for advancing the circular economy.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΣυμπεριφορική επιστήμηel
dc.subject.keywordΘεωρία της Ώθησηςel
dc.subject.keywordΛήψη αποφάσεωνel
dc.subject.keywordΤεχνικές Nudgeel
dc.subject.keywordBehavioral scienceel
dc.subject.keywordNudge theoryel
dc.subject.keywordDecision-makingel
dc.subject.keywordNudge techniquesel
dc.date.defense2024-10-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»