dc.contributor.advisor | Αλέπης, Ευθύμιος | |
dc.contributor.author | Κωσταρέλου, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T13:40:48Z | |
dc.date.available | 2024-10-16T13:40:48Z | |
dc.date.issued | 2024-09 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16860 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4282 | |
dc.description.abstract | Αυτή η διατριβή εξετάζει την ανάπτυξη δυναμικών και συναισθηματικά ανταποκρινόμενων NPCs στην Unreal Engine 5.4, με έμφαση στη χρήση προσαρμοστικών δέντρων συμπεριφοράς. Ο πρωταρχικός στόχος είναι η βελτίωση του ρεαλισμού και της εμπλοκής των NPCs με την ενσωμάτωση συναισθηματικών αντιδράσεων στη συμπεριφορά τους, επιτρέποντάς τους να ανταποκρίνονται δυναμικά στις αλληλεπιδράσεις των παικτών και στις περιβαλλοντικές αλλαγές. Αξιοποιώντας τις προηγμένες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης της Unreal Engine, η παρούσα έρευνα εισάγει ένα πλαίσιο όπου οι NPCs μπορούν να προσαρμόζουν τόσο τις ενέργειες όσο και τα συναισθήματά τους σε πραγματικό χρόνο με βάση το πλαίσιο του παιχνιδιού.
Βασική συνεισφορά αυτής της εργασίας είναι η δημιουργία μιας μεθοδολογίας που χρησιμοποιεί προσαρμοστικά δέντρα συμπεριφοράς για να επιτρέπει στους NPCs να επιδεικνύουν ένα ευρύ φάσμα συναισθηματικών αντιδράσεων, όπως φόβο, θυμό ή χαρά, ανάλογα με τις περιστάσεις. Αυτές οι συναισθηματικά πολύπλοκες συμπεριφορές ενισχύουν σημαντικά τη ροή, την αληθοφάνεια και τη συνολική εμβύθιση της εμπειρίας του παιχνιδιού. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι η προσέγγιση αυτή όχι μόνο βελτιώνει τη δέσμευση των παικτών αλλά και ανοίγει νέες δυνατότητες για τη δημιουργία πιο αληθοφανών και διαδραστικών χαρακτήρων στη μελλοντική ανάπτυξη παιχνιδιών. Συνολικά, η παρούσα διατριβή προσφέρει πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και του συναισθηματικού υπολογισμού, συμβάλλοντας στην πρόοδο της συμπεριφοράς των NPCs και του σχεδιασμού παιχνιδιών. | el |
dc.format.extent | 107 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ανάπτυξη δυναμικών και συναισθηματικά ανταποκρινόμενων NPCs στην Unreal Engine 5 χρησιμοποιώντας δέντρα προσαρμοστικής συμπεριφοράς | el |
dc.title.alternative | Developing dynamic and emotionally responsive NPCs in Unreal Engine 5 using adaptive behavior trees | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | This thesis examines the development of dynamic and emotionally responsive Non-Playable Characters (NPCs) in Unreal Engine 5.4, with a focus on the use of adaptive behavior trees. The primary objective is to improve the realism and engagement of NPCs by integrating emotional reactions into their behavior, allowing them to respond dynamically to players' interactions and environmental changes. Leveraging Unreal Engine’s advanced AI capabilities, this research introduces a framework where NPCs can adjust both their actions and emotions in real time based on the context of the game.
A key contribution of this work is the creation of a methodology that uses adaptive behavior trees to enable NPCs to exhibit a wide range of emotional responses, such as fear, anger, or joy, depending on the circumstances. These emotionally complex behaviors significantly enhance the fluidity, believability, and overall immersion of the gaming experience. The findings demonstrate that this approach not only improves players' engagement but also opens new possibilities for creating more lifelike and interactive characters in future game development. Overall, this thesis offers valuable insights into the integration of AI and emotional computing, contributing to the advancement of NPC behavior and game design. | el |
dc.contributor.master | Πληροφορική | el |
dc.subject.keyword | Δυναμικοί χαρακτήρες | el |
dc.subject.keyword | Dynamic NPCs | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική ανταπόκριση | el |
dc.subject.keyword | Emotional responsiveness | el |
dc.subject.keyword | Προσαρμοστικά δέντρα συμπεριφοράς | el |
dc.subject.keyword | Adaptive behavior trees | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Βιντεοπαιχνίδια | el |
dc.subject.keyword | AI | el |
dc.subject.keyword | Video games | el |
dc.subject.keyword | Εμβύθιση παικτών | el |
dc.subject.keyword | Player immersion | el |
dc.subject.keyword | Μηχανή παιχνιδιών | el |
dc.subject.keyword | Unreal Engine 5 | el |
dc.date.defense | 2024-09 | |