Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάπτυξη δυναμικών και συναισθηματικά ανταποκρινόμενων NPCs στην Unreal Engine 5 χρησιμοποιώντας δέντρα προσαρμοστικής συμπεριφοράς

dc.contributor.advisorΑλέπης, Ευθύμιος
dc.contributor.authorΚωσταρέλου, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2024-10-16T13:40:48Z
dc.date.available2024-10-16T13:40:48Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16860
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4282
dc.description.abstractΑυτή η διατριβή εξετάζει την ανάπτυξη δυναμικών και συναισθηματικά ανταποκρινόμενων NPCs στην Unreal Engine 5.4, με έμφαση στη χρήση προσαρμοστικών δέντρων συμπεριφοράς. Ο πρωταρχικός στόχος είναι η βελτίωση του ρεαλισμού και της εμπλοκής των NPCs με την ενσωμάτωση συναισθηματικών αντιδράσεων στη συμπεριφορά τους, επιτρέποντάς τους να ανταποκρίνονται δυναμικά στις αλληλεπιδράσεις των παικτών και στις περιβαλλοντικές αλλαγές. Αξιοποιώντας τις προηγμένες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης της Unreal Engine, η παρούσα έρευνα εισάγει ένα πλαίσιο όπου οι NPCs μπορούν να προσαρμόζουν τόσο τις ενέργειες όσο και τα συναισθήματά τους σε πραγματικό χρόνο με βάση το πλαίσιο του παιχνιδιού. Βασική συνεισφορά αυτής της εργασίας είναι η δημιουργία μιας μεθοδολογίας που χρησιμοποιεί προσαρμοστικά δέντρα συμπεριφοράς για να επιτρέπει στους NPCs να επιδεικνύουν ένα ευρύ φάσμα συναισθηματικών αντιδράσεων, όπως φόβο, θυμό ή χαρά, ανάλογα με τις περιστάσεις. Αυτές οι συναισθηματικά πολύπλοκες συμπεριφορές ενισχύουν σημαντικά τη ροή, την αληθοφάνεια και τη συνολική εμβύθιση της εμπειρίας του παιχνιδιού. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι η προσέγγιση αυτή όχι μόνο βελτιώνει τη δέσμευση των παικτών αλλά και ανοίγει νέες δυνατότητες για τη δημιουργία πιο αληθοφανών και διαδραστικών χαρακτήρων στη μελλοντική ανάπτυξη παιχνιδιών. Συνολικά, η παρούσα διατριβή προσφέρει πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και του συναισθηματικού υπολογισμού, συμβάλλοντας στην πρόοδο της συμπεριφοράς των NPCs και του σχεδιασμού παιχνιδιών.el
dc.format.extent107el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑνάπτυξη δυναμικών και συναισθηματικά ανταποκρινόμενων NPCs στην Unreal Engine 5 χρησιμοποιώντας δέντρα προσαρμοστικής συμπεριφοράςel
dc.title.alternativeDeveloping dynamic and emotionally responsive NPCs in Unreal Engine 5 using adaptive behavior treesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENThis thesis examines the development of dynamic and emotionally responsive Non-Playable Characters (NPCs) in Unreal Engine 5.4, with a focus on the use of adaptive behavior trees. The primary objective is to improve the realism and engagement of NPCs by integrating emotional reactions into their behavior, allowing them to respond dynamically to players' interactions and environmental changes. Leveraging Unreal Engine’s advanced AI capabilities, this research introduces a framework where NPCs can adjust both their actions and emotions in real time based on the context of the game. A key contribution of this work is the creation of a methodology that uses adaptive behavior trees to enable NPCs to exhibit a wide range of emotional responses, such as fear, anger, or joy, depending on the circumstances. These emotionally complex behaviors significantly enhance the fluidity, believability, and overall immersion of the gaming experience. The findings demonstrate that this approach not only improves players' engagement but also opens new possibilities for creating more lifelike and interactive characters in future game development. Overall, this thesis offers valuable insights into the integration of AI and emotional computing, contributing to the advancement of NPC behavior and game design.el
dc.contributor.masterΠληροφορικήel
dc.subject.keywordΔυναμικοί χαρακτήρεςel
dc.subject.keywordDynamic NPCsel
dc.subject.keywordΣυναισθηματική ανταπόκρισηel
dc.subject.keywordEmotional responsivenessel
dc.subject.keywordΠροσαρμοστικά δέντρα συμπεριφοράςel
dc.subject.keywordAdaptive behavior treesel
dc.subject.keywordΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.subject.keywordΒιντεοπαιχνίδιαel
dc.subject.keywordAIel
dc.subject.keywordVideo gamesel
dc.subject.keywordΕμβύθιση παικτώνel
dc.subject.keywordPlayer immersionel
dc.subject.keywordΜηχανή παιχνιδιώνel
dc.subject.keywordUnreal Engine 5el
dc.date.defense2024-09


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»