Στρατηγικές Ευρωπαϊκής Ένωσης για την τουριστική βιομηχανία. Ελληνικός τουρισμός : η στρατηγική του ΕΟΤ κατά την τελευταία δεκαετία
Master Thesis
Συγγραφέας
Παναγιωτάκη, Ζωή Ε.
Ημερομηνία
2007-07-17Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Τουρισμός -- Διοίκηση και οργάνωση ; Τουρισμός -- ΕλλάδαΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην προσέγγιση της τουριστικής βιομηχανίας από πλευράς της επιχειρησιακής στρατηγικής. Στο πρώτο μέρος έγινε προσπάθεια να προσεγγιστεί και να αναλυθεί η έννοια της στρατηγικής και ο ρόλος της στρατηγικής στη σύγχρονη οικονομία. Στη συνέχεια της εργασίας αναλύθηκε ο τομέας του τουρισμού και η επίδραση του στη σύγχρονη οικονομία. Στο τέταρτο κεφάλαιο της εργασίας εξετάστηκε η σημασία του Τουρισμού παγκοσμίως και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διαπιστώθηκε ότι η σημασία του τουρισμού είναι τεράστια, αφού αποτελεί τη μεγαλύτερη γεννήτρια του πλούτου και της απασχόλησης στον κόσμο. Ο τουρισμός είναι η οικονομική μηχανή για τις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες οικονομίες παγκοσμίως. Στο πέμπτο μέρος της εργασίας προσεγγίστηκε η ελληνική τουριστική βιομηχανία και οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν από τον ΕΟΤ. Διαπιστώθηκε ότι η στρατηγική του ΕΟΤ από την ίδρυση του μέχρι και σήμερα κινήθηκε αποσπασματικά και με βάση τις πολιτικές βούλησης της εκάστοτε Κυβέρνησης. Συνοψίζοντας, αξίζει να αναφερθεί ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες ήταν ένα από τα θετικότερα πράγματα που θα μπορούσαν να συμβούν στην Τουριστική Βιομηχανία της Ελλάδας. Ο Ελληνικός Τουρισμός είναι ο τομέας που μπορεί να ωφεληθεί περισσότερο από την επιτυχημένη διεξαγωγή των Ολυμπιακών αγώνων του 2004.