Κρατικές επιδοτήσεις και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Δημιουργία μοντέλου επιχείρησης : αξιοποίηση τρεχόντων χρηματοδοτικών εργαλείων για νεοσύστατες επιχειρήσεις
Master Thesis
Συγγραφέας
Λεωτσινίδη, Αγγελική
Leotsinidi, Aggeliki
Ημερομηνία
2024-06Επιβλέπων
Πολλάλης, ΙωάννηςPollalis, Ioannis
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κρατικές επιδοτήσεις ; Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) ; Ελλάδα ; Χρηματοοικονομικά εργαλεία ; Εικονική επιχείρηση ; Βιωσιμότητα ανάπτυξη ; Απασχόληση ; Καινοτομία ; Ανταγωνιστικότητα ; Βέλτιστες πρακτικές ; Στρατηγικές ; Πολιτικές ; Συστάσεις ; Οικονομική επίδραση ; Κυβερνητικά προγράμματα ; Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) ; Greece ; Financial tools ; Virtual enterprise ; Sustainability growth ; Employment ; Innovation ; Competitiveness ; Best practices ; Strategies ; Policy ; Recommendations ; Economic impact ; Government programsΠερίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά διεξοδικά τις διάφορες μορφές κρατικών επιδοτήσεων και τον αντίκτυπό τους στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) στην Ελλάδα. Εστιάζει σε μια λεπτομερή ανάλυση της δημιουργίας μιας εικονικής επιχείρησης Α, αξιοποιώντας κυρίως τα σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία που είναι διαθέσιμα. Σκοπός της μελέτης είναι να εξεταστεί πώς οι κρατικές επιδοτήσεις και τα χρηματοδοτικά προγράμματα συμβάλλουν στη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των ΜΜΕ, παρέχοντας ένα πρακτικό παράδειγμα εφαρμογής μέσω της εικονικής επιχείρησης. Μέσω αυτής της ανάλυσης, επιδιώκεται να αναδειχθούν οι βέλτιστες πρακτικές και οι στρατηγικές που μπορούν να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις για να εκμεταλλευτούν πλήρως τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και να επιτύχουν μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και σταθερότητα.
Η έρευνα απαρτίζεται από τις κάτωθι ενότητες:
Γενική Εξέταση των Κρατικών Επιδοτήσεων: Αυτή η ενότητα παρέχει μια επισκόπηση των διαφόρων ειδών επιδοτήσεων που προσφέρει η ελληνική κυβέρνηση στις ΜΜΕ, διευκρινίζοντας τους στόχους και τις πολιτικές που τις υποστηρίζουν.
Ανάλυση των Επιδράσεων: Η μελέτη αξιολογεί τις επιπτώσεις των επιδοτήσεων στην ανάπτυξη, την απασχόληση, την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα των ΜΜΕ, στοχεύοντας στο να διακριθεί η επίδρασή τους σε αυτά τα ζωτικά σημεία.
Η δημιουργία μιας εικονικής επιχείρησης περιγράφει την πρακτική εφαρμογή σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων και κρατικών επιδοτήσεων για την ίδρυση, ανάπτυξη και επέκταση μιας μικρομεσαίας επιχείρησης (ΜΜΕ) στην Ελλάδα. Ακολουθεί τις φάσεις υλοποίησης, από την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης, την ενοικίαση και ανακαίνιση χώρου, την αγορά εξοπλισμού και την ανάπτυξη λογισμικού, μέχρι την ανάπτυξη νέων προϊόντων, την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού καταστήματος και τη συμμετοχή σε διακρατικά έργα. Καταλήγει στη σταθεροποίηση και επέκταση μέσω της δημιουργίας νέων υποκαταστημάτων και αναβάθμισης εξοπλισμού, αναδεικνύοντας την επίδραση των χρηματοδοτικών εργαλείων στην επιτυχία των ΜΜΕ.
Συνθετική Αξιολόγηση: Η σύνθεση δεδομένων και ευρημάτων από τη γενική εξέταση των κρατικών επιδοτήσεων καθώς και τη μελέτη περίπτωσης βγάζει συμπεράσματα και προτείνει συστάσεις για μελλοντικές πολιτικές.