Ποσοτική ανάλυση των στρατηγικών influencer marketing : η περίπτωση του κλάδου της κοσμητολογίας
View/ Open
Keywords
Influencer marketing ; Στρατηγικές influencer marketing ; Social media influencers ; Κλάδος κοσμητολογίας ; Αγοραστική συμπεριφοράAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Ποσοτική Ανάλυση των Στρατηγικών Influencer Marketing: Η περίπτωση του Κλάδου της Κοσμητολογίας» εστιάζει στην εμπλοκή και στην αλληλεπίδραση των influencers με τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον εν λόγω κλάδο. Η μελέτη αποσκοπεί να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους οι influencers στο Instagram ενισχύουν τη δέσμευση και την εμπιστοσύνη των ακολούθων τους, μέσω της ποικιλίας του περιεχομένου που δημοσιεύουν καθώς και τον αντίκτυπο που έχουν οι στρατηγικές Influencer Marketing. Βασικός ερευνητικός σκοπός είναι να προσδιοριστούν οι κατηγορίες των influencers και η αποτελεσματικότητα των στρατηγικών τους σε σχέση με την απόκριση των social media users. Η ερευνητική μεθοδολογία συνδυάζει τη θεωρητική θεμελίωση με τη ποσοτική ανάλυση της αντίδρασης των χρηστών στις αναρτήσεις των influencers, προκειμένου να αναδείξει μια εμπεριστατωμένη και αξιόπιστη αποτύπωση των ευρημάτων για την εξυπηρέτηση του σκοπού της έρευνας. Ειδικότερα, το ερευνητικό δείγμα αποτελείται από έξι διαφορετικού τύπου influencers στο Instagram, που προωθούν προϊόντα στον κλάδο της Κοσμητολογίας. Στο πλαίσιο της έρευνας πραγματοποιήθηκε Ανάλυση Συναισθήματος και Ανάλυση Περιεχομένου στα σχόλια που συγκεντρώνουν στις αναρτήσεις τους οι influencers και στην συνέχεια διεξήχθη Ποσοτική Ανάλυση στα συλλεγόμενα δεδομένα. Η μελέτη αποκαλύπτει σημαντικά ευρήματα σχετικά με τη δυναμική των σχολίων των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη σχέση τους με τους influencers. Εν κατακλείδι, οι επιχειρήσεις και οι influencers λαμβάνοντας υπόψιν τα εν λόγω ευρήματα μπορούν να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους περαιτέρω, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητά τους.