Η εφαρμογή της πληροφορικής στις σχολικές μονάδες της Ελλάδας : προκλήσεις και προοπτικές - Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στη διοίκηση σχολικών μονάδων στην Ελλάδα
The application of IT in the school units of Greece : challenges and perspectives - The impact of artificial intelligence on school management in Greece
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/16290/Spyrakis_22071.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Προβολή/ Άνοιγμα
Περίληψη
Η χρήση της τεχνολογίας αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό της κοινωνίας μας. Από αυτή την εξέλιξη δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Οι δυνατότητες που προσφέρονται, πλέον, στα πλαίσια της απόκτησης γνώσης είναι απεριόριστες. Βρισκόμαστε στην εποχή μετά την πανδημία όπου η χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία κορυφώθηκε μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα όμως, μια νέα έννοια, αυτή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) ήρθε να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά της εκπαίδευσης. Μιας ΤΝ που φαίνεται ότι τα επόμενα χρόνια θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θα εκτυλίσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Από την εξατομικευμένη μάθηση μέχρι τον τρόπο διοίκησης των εκπαιδευτικών μονάδων. Στην παρούσα εργασία θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τόσο την επιρροή των ΤΠΕ στα σχολεία της Ελλάδας, όσο και τις δυνατότητες που θα προσφέρει μια πιθανή χρήση της ΤΝ στη διοίκηση. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας αποτελείται από τρεις τομείς. Αρχικά, τη χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία, έπειτα τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Διοίκηση Σχολικών Μονάδων και στο τέλος τα συμπεράσματα, τις πιθανές προκλήσεις επί του θέματος και τις προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Ενδιάμεσα σε αυτά, παρατίθεται και το ερευνητικό μέρος, στο οποίο εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων κλήθηκαν να απαντήσουν σε μια σειρά από ερωτήσεις που σχετίζονται με τις ΤΠΕ και την ΤΝ. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύονται και τίθονται προς συζήτηση.Στο τελευταίο κομμάτι της εργασίας παρατίθεται η σχετική βιβλιογραφία με βάση την οποία εκπονήθηκε η εργασία και το παράρτημα με το ερωτηματολόγιο της έρευνας. Είναι κοινό μυστικό πως η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, αλλά ταυτόχρονα και η αποδοχή της νέας εποχής, από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους, δεν αποτελεί απλά πολυτέλεια αλλά μια αναγκαιότητα για να πορευτούμε στο μέλλον. Η ψηφιακή μάθηση χωρίς περιορισμούς και η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελεί την νέα πρόκληση του 21ου αιώνα.