Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η εφαρμογή της πληροφορικής στις σχολικές μονάδες της Ελλάδας : προκλήσεις και προοπτικές - Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στη διοίκηση σχολικών μονάδων στην Ελλάδα

dc.contributor.advisorΚαρκαλάκος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΣπυράκης, Στέφανος
dc.date.accessioned2024-03-19T14:48:54Z
dc.date.available2024-03-19T14:48:54Z
dc.date.issued2024-03
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16290
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3712
dc.description.abstractΗ χρήση της τεχνολογίας αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό της κοινωνίας μας. Από αυτή την εξέλιξη δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Οι δυνατότητες που προσφέρονται, πλέον, στα πλαίσια της απόκτησης γνώσης είναι απεριόριστες. Βρισκόμαστε στην εποχή μετά την πανδημία όπου η χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία κορυφώθηκε μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα όμως, μια νέα έννοια, αυτή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) ήρθε να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά της εκπαίδευσης. Μιας ΤΝ που φαίνεται ότι τα επόμενα χρόνια θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θα εκτυλίσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Από την εξατομικευμένη μάθηση μέχρι τον τρόπο διοίκησης των εκπαιδευτικών μονάδων. Στην παρούσα εργασία θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τόσο την επιρροή των ΤΠΕ στα σχολεία της Ελλάδας, όσο και τις δυνατότητες που θα προσφέρει μια πιθανή χρήση της ΤΝ στη διοίκηση. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας αποτελείται από τρεις τομείς. Αρχικά, τη χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία, έπειτα τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Διοίκηση Σχολικών Μονάδων και στο τέλος τα συμπεράσματα, τις πιθανές προκλήσεις επί του θέματος και τις προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Ενδιάμεσα σε αυτά, παρατίθεται και το ερευνητικό μέρος, στο οποίο εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων κλήθηκαν να απαντήσουν σε μια σειρά από ερωτήσεις που σχετίζονται με τις ΤΠΕ και την ΤΝ. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύονται και τίθονται προς συζήτηση.Στο τελευταίο κομμάτι της εργασίας παρατίθεται η σχετική βιβλιογραφία με βάση την οποία εκπονήθηκε η εργασία και το παράρτημα με το ερωτηματολόγιο της έρευνας. Είναι κοινό μυστικό πως η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, αλλά ταυτόχρονα και η αποδοχή της νέας εποχής, από εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους, δεν αποτελεί απλά πολυτέλεια αλλά μια αναγκαιότητα για να πορευτούμε στο μέλλον. Η ψηφιακή μάθηση χωρίς περιορισμούς και η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων αποτελεί την νέα πρόκληση του 21ου αιώνα.el
dc.format.extent82el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ εφαρμογή της πληροφορικής στις σχολικές μονάδες της Ελλάδας : προκλήσεις και προοπτικές - Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στη διοίκηση σχολικών μονάδων στην Ελλάδαel
dc.title.alternativeThe application of IT in the school units of Greece : challenges and perspectives - The impact of artificial intelligence on school management in Greeceel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe use of technology is now a feature of our society. The educational system of our country could not be an exception to this development. The possibilities that are now offered in the context of acquiring knowledge are unlimited. We are in the post-pandemic era where the use of ICT in schools has peaked through distance learning. At the same time, however, a new concept, that of Artificial Intelligence (AI), has come to stir the stagnant waters of education. An AI that seems that in the coming years will change the way the educational process will unfold. From personalized learning to the way educational units are managed. In this paper we will try to trace both the influence of ICT in schools in Greece and the possibilities that a possible use of AI in administration will offer. The theoretical part of the paper consists of three areas. First, the use of ICT in schools, then the use of AI in school administration and finally the conclusions, possible challenges on the topic and suggestions for future research. In between, the research part is presented, in which teachers of all levels were asked to answer a series of questions related to ICT and AI. The results of the survey are analysed and presented for discussion. The last part of the paper contains the relevant literature on which the paper was based and the annex with the survey questionnaire. It is a common secret that the integration of technology in education, but at the same time the acceptance of the new era, by teachers and trainees, is not just a luxury but a necessity in order to move forward into the future. Unconstrained digital learning and the development of digital skills is the new challenge of the 21st century.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΤεχνολογίες των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ)el
dc.subject.keywordΤεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ)el
dc.date.defense2024-03-06


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»