Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓεωργόπουλος, Νικόλαος
dc.contributor.authorΓεωργόπουλος, Απόστολος
dc.date.accessioned2024-03-12T10:29:09Z
dc.date.available2024-03-12T10:29:09Z
dc.date.issued2024-02-07
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16269
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3691
dc.description.abstractΟ επιχειρηματικός κόσμος που δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις εγκυμονεί κινδύνους και υπόκεινται σε σημαντικές μεταβολές που ωθεί τις επιχειρήσεις σε ένα συνεχή πόλεμο για επιβίωση. Οι εταιρείες που αποδέχονται και προσαρμόζονται σε αυτές τις μεταβολές και δεν παραμένουν αδρανοποιημένες στα δρόμενα εξασφαλίζουν την επιβίωση τους και κατατροπώνουν τους ανταγωνιστές τους. Το θεματολογικό πλαίσιο της στρατηγικής παραμένει στην κορυφή της ζωτικότητας του επιχειρηματικού κόσμου και αποτελεί την πυξίδα τους στον αχανές τοπίο που διασχίζουν καθημερινά για τη επίτευξη του σκοπού τους. Επιζητώντας την επιβίωση, οι επιχειρήσεις συχνά αναγκάζονται να συνεργαστούν με ανταγωνιστές για την ευημερία του κλάδου που δραστηριοποιούνται και την αύξηση των κερδών τους δημιουργώντας συνθήκες «κερδίζω-κερδίζεις» μεταξύ ανταγωνιστών. Η παραπάνω πρόταση αποτελεί τον πυρήνα του συν-ανταγωνισμού. Η συμβολή της θεωρίας των παιγνίων και κατ’ επέκταση της στρατηγικής Π.Α.Κ.Τ.Ε. λαμβάνει καθοριστικό ρόλο υπό το πρίσμα του συν-ανταγωνισμού και της λήψης αποφάσεων κάθε επιχείρησης. Η στρατηγική Π.Α.Κ.Τ.Ε. αποτελεί χρήσιμο εργαλείο κατά τη συμμετοχή ενός παίκτη στο παίγνιο επιτρέποντας σε αυτόν να μεταβάλει το παίγνιο προς όφελός του. Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, διεξάγεται μια έρευνα του κλάδου του ελαιόλαδου στην Ελλάδα και τα τωρινά δρόμενα που λαμβάνουν μέρος εντός αυτού. Επίσης, παρατίθενται ορισμένα παραδείγματα επιχειρήσεων στον παρόντα κλάδο που διενέργησαν πρακτικές συν-ανταγωνισμού. Καταληκτικά, αντλούνται τα πορίσματα των παραπάνω στο σύνολό τους. Για τη διευκόλυνση της κατανόησης του περιεχομένου της διπλωματικής εργασίας, προβάλλεται εν συνεχεία η συνολική δομή της, καθώς και η διακριτή αναφορά στα θέματα που θα εκτεθούν εντός κάθε κεφαλαίου. Η οργάνωση της παρουσίασης ακολουθεί την παρακάτω διάταξη: Το Κεφάλαιο 1 εισάγει τον αναγνώστη στον εννοιολογικό και ιστορικό πλαίσιο της στρατηγικής και του στρατηγικού μάνατζμεντ σε συγχρονισμό με την ανάπτυξη των βασικών στοιχείων της στρατηγικής. Στο Κεφάλαιο 2 διεξάγεται η ανάλυση του συν-ανταγωνισμού και των επιμέρους στοιχείων του. Εντοπίζονται οι μορφές του συν-ανταγωνισμού και το δίκτυο αξιών με τους επιμέρους συμμετέχοντες του. Εκτός αυτού, πραγματοποιείται και μια εισαγωγή στον κόσμο της θεωρίας των παιγνίων. Το Κεφάλαιο 3 πραγματεύεται την στρατηγική Π.Α.Κ.Τ.Ε. και την επιρροή που ασκεί στα παίγνια, όπως και την ανάλυση των επιμέρους στοιχείων της στρατηγικής. Στο Κεφάλαιο 4 παρουσιάζονται η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και οι αρχές που την διέπουν σε παραλληλία με την απόκτηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσω αυτών. Το Κεφάλαιο 5 αφιερώνεται στην ανασκόπηση του κλάδου του ελαιόλαδου στην Ελλάδα. Στο Κεφάλαιο 6 αναπτύσσονται ορισμένες περιπτώσεις συν-ανταγωνιστικών ενεργειών μεταξύ επιχειρήσεων μέσα στην εμβέλεια του κλάδου του ελαιόλαδου. Στο Κεφάλαιο 7 εξάγονται τα συμπεράσματα της διπλωματικής εργασίας.el
dc.format.extent151el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣυν-ανταγωνισμός και ο κλάδος του ελαιόλαδου στην Ελλάδαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThe business world in which companies operate is fraught with risks and subject to significant changes that push companies into a constant war for survival. Companies that accept and adapt to these changes and do not remain inert to these changes ensure their survival and defeat their competitors. The thematic framework of strategy remains at the forefront of the business world's vitality and is their compass in the vast landscape they traverse daily to achieve their purpose. In pursuit of survival, businesses are often forced to partner with competitors for the prosperity of the industry in which they operate and increase their profits by creating win-win conditions between competitors. The above proposition is at the core of coopetition. The contribution of game theory and, by extension, the PARTS strategy takes on a crucial role in the light of coopetition and the decision-making of each firm. The PARTS strategy is a useful tool when a player participates in the game, allowing him to change the game to his advantage. Considering the above, a survey of the olive oil industry in Greece and the current dewdrops taking place within it is conducted. Also, some examples of companies in this industry that have engaged in coopetition practices are given. In conclusion, the findings of the above are drawn as a whole. In order to facilitate the understanding of the content of the thesis, the overall structure of the thesis is then presented, as well as a discrete reference to the issues that will be exposed within each chapter. The organisation of the presentation follows the following layout: Chapter 1 introduces the reader to the conceptual and historical context of strategy and strategic management in synchrony with the development of the key elements of strategy. Chapter 2 conducts an analysis of coopetition and its individual elements. The forms of coopetition and the value network with its individual participants are identified. Besides, an introduction to the world of game theory is carried out. Chapter 3 discusses the PARTS strategy and its influence on games, as well as the analysis of the individual elements of the strategy. Chapter 4 presents Total Quality Management and the principles that underpin it in parallel with gaining a competitive advantage through them. Chapter 5 is devoted to a review of the olive oil sector in Greece. Chapter 6 develops some cases of coopetition actions between companies within the scope of the olive oil industry. Chapter 7 draws the conclusions of the thesis.el
dc.contributor.masterΕυρωπαϊκό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα (ΕΜΠΣ.ΔΕ-ΔΟΠ)el
dc.subject.keywordΣυν-ανταγωνισμόςel
dc.subject.keywordΣτρατηγικό μάνατζμεντel
dc.subject.keywordΣτρατηγική ΠΑΚΤΕel
dc.subject.keywordΚλάδος ελαιόλαδουel
dc.subject.keywordΕλλάδαel
dc.subject.keywordΘεωρία παιγνίωνel
dc.subject.keywordΑνταγωνισμόςel
dc.subject.keywordΣυνεργασίαel
dc.date.defense2024-03-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»