Οι επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας και η αλλαγή με στόχο τη βιωσιμότητα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ρύπανση ; Αποτύπωμα άνθρακα ; Βιωσιμότητα ; Φυσικές ίνες ; ΑνακύκλωσηΠερίληψη
Το θέμα της διπλωματικής εργασίας είναι «οι επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας και η
αλλαγή με στόχο τη βιωσιμότητα». Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να παρουσιάσουμε τις
επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας σε περιβαλλοντικό , κοινωνικό και οικονομικό
επίπεδο αλλά και να αναδείξουμε την ευκαιρία που μας δίνεται να αλλάξουμε την υπάρχουσα
κατάσταση. Εστιάζουμε στην βιομηχανία της μόδας διότι πρόκειται για ένα σημαντικό,
ενδιαφέρον και επίκαιρο θέμα που επηρεάζει όχι μόνο το περιβάλλον αλλά και την
ανθρώπινη υγεία.
Πιο συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες της βιομηχανία της μόδας ευθύνονται σε μεγάλο
βαθμό για την περιβαλλοντική καταστροφή. Το πρόβλημα έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις
καθώς έχει επεκταθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Η επίλυση του σύνθετου αυτού προβλήματος
είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς επηρεάζει τους ανθρώπους ,τόσο εργασιακά όσο και
υγειονομικά, το περιβάλλον αλλά και την οικονομία. Απέναντι σε αυτό το πρόβλημα
βρίσκονται άμεσα οι χώρες που πλήττονται από τις επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της εν
λόγω βιομηχανίας. Στη σημερινή εποχή, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η αλλαγή νοοτροπίας
έχει οδηγήσει τους ανθρώπους στην υιοθέτηση της νοοτροπίας της αλλαγής με σκοπό τη
βιωσιμότητα.
Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας οδηγηθήκαμε στα παρακάτω συμπεράσματα. Αρχικά, το
περιβαλλοντικό ζήτημα που προκύπτει από τις δραστηριότητες της μόδας είναι πλέον
γνωστό στο ευρύ κοινό. Οι άνθρωποι προσπαθούν όλο και περισσότερο να εφαρμόζουν
βιώσιμες πρακτικές όπως η μείωση των απορριμμάτων τους , η χρήση ενδυμάτων φυσικών
ινών, η ανακύκλωση , η επαναχρησιμοποίηση, η ενοικίαση ενδυμάτων και η χρήση νέων
τεχνολογιών με σκοπό τη βιωσιμότητα. Ακόμη μέσα από διάφορες έρευνες επιβεβαιώνεται η
αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών προς τη βιωσιμότητα και την πράσινη
αισθητική .
Αντιλαμβανόμαστε όμως ότι η λύση αυτού του σύνθετου προβλήματος έγκειται όχι μόνο
στην αλλαγή της συμπεριφοράς καταναλωτών αλλά και στην συνεργασία των ίδιων των
εταιρειών. Οι ίδιες εταιρείες οφείλουν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα ώστε να
περιοριστούν σημαντικά οι αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων τους στο περιβάλλον.
Σχετικά με τα παραπάνω αναδεικνύεται σημαντική η προσπάθεια ελληνικών εταιρειών
μόδας που εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές με στόχο την υλοποίηση του βιώσιμου
οράματος.