dc.contributor.advisor | Μανιάτης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Καραγεωργοπούλου, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2024-03-08T07:27:41Z | |
dc.date.available | 2024-03-08T07:27:41Z | |
dc.date.issued | 2024-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16260 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3682 | |
dc.description.abstract | Το θέμα της διπλωματικής εργασίας είναι «οι επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας και η
αλλαγή με στόχο τη βιωσιμότητα». Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να παρουσιάσουμε τις
επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας σε περιβαλλοντικό , κοινωνικό και οικονομικό
επίπεδο αλλά και να αναδείξουμε την ευκαιρία που μας δίνεται να αλλάξουμε την υπάρχουσα
κατάσταση. Εστιάζουμε στην βιομηχανία της μόδας διότι πρόκειται για ένα σημαντικό,
ενδιαφέρον και επίκαιρο θέμα που επηρεάζει όχι μόνο το περιβάλλον αλλά και την
ανθρώπινη υγεία.
Πιο συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες της βιομηχανία της μόδας ευθύνονται σε μεγάλο
βαθμό για την περιβαλλοντική καταστροφή. Το πρόβλημα έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις
καθώς έχει επεκταθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Η επίλυση του σύνθετου αυτού προβλήματος
είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς επηρεάζει τους ανθρώπους ,τόσο εργασιακά όσο και
υγειονομικά, το περιβάλλον αλλά και την οικονομία. Απέναντι σε αυτό το πρόβλημα
βρίσκονται άμεσα οι χώρες που πλήττονται από τις επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της εν
λόγω βιομηχανίας. Στη σημερινή εποχή, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η αλλαγή νοοτροπίας
έχει οδηγήσει τους ανθρώπους στην υιοθέτηση της νοοτροπίας της αλλαγής με σκοπό τη
βιωσιμότητα.
Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας οδηγηθήκαμε στα παρακάτω συμπεράσματα. Αρχικά, το
περιβαλλοντικό ζήτημα που προκύπτει από τις δραστηριότητες της μόδας είναι πλέον
γνωστό στο ευρύ κοινό. Οι άνθρωποι προσπαθούν όλο και περισσότερο να εφαρμόζουν
βιώσιμες πρακτικές όπως η μείωση των απορριμμάτων τους , η χρήση ενδυμάτων φυσικών
ινών, η ανακύκλωση , η επαναχρησιμοποίηση, η ενοικίαση ενδυμάτων και η χρήση νέων
τεχνολογιών με σκοπό τη βιωσιμότητα. Ακόμη μέσα από διάφορες έρευνες επιβεβαιώνεται η
αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών προς τη βιωσιμότητα και την πράσινη
αισθητική .
Αντιλαμβανόμαστε όμως ότι η λύση αυτού του σύνθετου προβλήματος έγκειται όχι μόνο
στην αλλαγή της συμπεριφοράς καταναλωτών αλλά και στην συνεργασία των ίδιων των
εταιρειών. Οι ίδιες εταιρείες οφείλουν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα ώστε να
περιοριστούν σημαντικά οι αρνητικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων τους στο περιβάλλον.
Σχετικά με τα παραπάνω αναδεικνύεται σημαντική η προσπάθεια ελληνικών εταιρειών
μόδας που εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές με στόχο την υλοποίηση του βιώσιμου
οράματος. | el |
dc.format.extent | 125 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Οι επιπτώσεις της βιομηχανίας της μόδας και η αλλαγή με στόχο τη βιωσιμότητα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | The topic of the dissertation is "the impact of the fashion industry and the change for
sustainability." The purpose of this dissertation is to present the impacts of the fashion
industry at an environmental, social, and economic level but also to highlight the opportunity
given to us to change the current situation. We focus on the fashion industry because it is an
important, interesting, and contemporary topic that not only affects the environment but also
human health.
More precisely, the activities of the fashion industry are largely responsible for the
environmental destruction. The problem has taken on great proportions as it has expanded
globally. Solving this complex problem is particularly important as it affects people, both
occupationally and health-wise, the environment and the economy. The countries affected by
its industrial activities are directly facing this problem. In today's era, technological
advancements and change in mindset has people adopting the mindset of change for the
purpose of sustainability.
In the context of this thesis, we were led to the following conclusions. To begin with, the
environmental issue arising from fashion activities is now known to the general public. People
are increasingly trying to implement sustainable practices such as reducing their waste, using
natural fiber clothing, recycling, reusing, renting clothing, and using new technologies for
sustainability. Even through various researches, the change in consumer behavior towards
sustainability and green aesthetics is confirmed.
But we realize that the solution to this complex problem lies not only in changing consumer
behavior but also in the cooperation of the companies themselves. The same companies must
adapt to the new data in order to significantly limit the negative effects of their activities on
the environment. Based on the above, the effort of Greek fashion companies that apply
sustainable practices with the aim of the implementation of the sustainable vision,seems
important. | el |
dc.contributor.master | Κλιματική Κρίση και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών / MSc in Climate Crisis and Information and Communication Technologies | el |
dc.subject.keyword | Ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Αποτύπωμα άνθρακα | el |
dc.subject.keyword | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject.keyword | Φυσικές ίνες | el |
dc.subject.keyword | Ανακύκλωση | el |
dc.date.defense | 2024-02-28 | |