Ανάλυση του κλάδου της ξυλείας : μελέτη περίπτωσης επιχείρησης του κλάδου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κλάδος ξυλείας ; Στρατηγικό μάνατζμεντΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματική εργασίας είναι η μελέτη και η υλοποίηση στρατηγικής ανάλυσης του κλάδου της ξυλείας, εστιάζοντας παράλληλα στη σημασία της ποιότητας για τον κλάδο. Ακόμη, επιχειρείται η ανάλυση μιας εισαγωγικής ελληνικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται στον κλάδο, προκειμένου να προταθούν κατάλληλες στρατηγικές βάσει των στοιχείων που αντλήθηκαν.
Στο Κεφάλαιο 1 παρουσιάζονται περιεκτικά οι βασικές αρχές του στρατηγικού μάνατζμεντ, οι οποίες θέτουν τις βάσεις για την ανάλυση του κλάδου. Αρχικά, αναδεικνύεται η έννοια της στρατηγικής και του στρατηγικού μάνατζμεντ, επισημαίνοντας τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή των αρχών του στρατηγικού μάνατζμεντ για τις επιχειρήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Στην συνέχεια, το κεφάλαιο εμβαθύνει στο υπόδειγμα του στρατηγικού μάνατζμεντ αναλύοντας διεξοδικά όλες τις φάσεις που περιλαμβάνει. Το Κεφάλαιο 2 παρέχει μία εμπεριστατωμένη ανάλυση του ελληνικού κλάδου ξυλείας. Συγκεκριμένα, καλύπτονται οι κρίσιμες πτυχές που επιδρούν άμεσα στον τομέα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου, της δασοπονίας στην Ελλάδα και της δυναμικής της προσφοράς και της ζήτησης. Στο πλαίσιο αυτό αναλύεται ο κλάδος ξυλείας με την χρήση του μοντέλου των πέντε δυνάμεων ανταγωνισμού του Porter. Από την ανάλυση απορρέουν σημαντικές πληροφορίες για τον κλάδο, που συμβάλλουν στον προσδιορισμό της ελκυστικότητάς του, βάσει του βαθμού έντασης του ανταγωνισμού που επικρατεί εντός του κλάδου. Στο Κεφάλαιο 3 αναλύεται αρχικά η έννοια της ποιότητας και διερευνάται η σχέση μεταξύ ποιότητας και τιμής στον εν λόγω κλάδο. Επιπλέον, παρουσιάζονται οι αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, τα ποιοτικά εργαλεία και οι πιστοποιήσεις του κλάδου , με σκοπό να υπογραμμιστεί ο συλλογικός αντίκτυπός τους στην βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων, των υπηρεσιών και της οργανωτικής επίδοσης. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την διατύπωση των στρατηγικών επιλογών που ενδείκνυνται για τις επιχειρήσεις, οι οποίες υιοθετούν την φιλοσοφία της ΔΟΠ. Στο κεφάλαιο 4 πραγματοποιείται η στρατηγική ανάλυση μίας ελληνικής εισαγωγικής επιχείρησης ξυλείας, που δραστηριοποιείται στον κλάδο ξυλείας από την ίδρυση της το 1984. Ανάμεσα στα στοιχεία που παρουσιάζονται κατά την ολοκληρωμένη επισκόπηση της εταιρείας είναι τα προϊόντα, το ανθρώπινο δυναμικό, οι άμεσοι ανταγωνιστές, η αποστολή κ.α. Ακολουθούν η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος και η ανάλυση SWOT της επιχείρησης. Τέλος, παρουσιάζεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, καθώς και οι προτεινόμενες επιχειρηματικές και επιχειρησιακές στρατηγικές που δύναται να υλοποιήσει.