Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αξιοποίηση επαυξημένης πραγματικότητας στην προσχολική εκπαίδευση : επίδραση στην εμπλοκή των μαθητών

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.advisorΚαραγιαννίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.authorΣύψα, Σουλτάνα
dc.date.accessioned2024-03-01T11:17:35Z
dc.date.available2024-03-01T11:17:35Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16236
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3658
dc.description.abstractΣκοπός: Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία μελετά την αξιοποίηση της εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας ARTutor στο πλαίσιο της εκπαίδευσης μαθητών προσχολικής ηλικίας, και ειδικότερα της πιθανής επίδρασης στο επίπεδο εμπλοκής τους στην μαθησιακή διαδικασία, όπως αυτή εκτιμάται από επιλεγμένη ομάδα εκπαιδευτικών. Μεθοδολογία: Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάστηκε ένα διδακτικό σενάριο, το οποίο στηρίχθηκε στην αξιοποίηση της εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας ARTutor, με θέμα τη θαλάσσια ζωή και την υδάτινη ρύπανση, περικλείοντας επιπροσθέτως δραστηριότητες μέσω των οποίων δύναται να προσδιορισθούν τα οφέλη της ανακύκλωσης και τα ανακυκλώσιμα υλικά. Μέσω μικτής μεθοδολογικής προσέγγισης αποτυπώθηκε η άποψη εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής αναφορικά με την πιθανή επιρροή του προτεινόμενου διδακτικού σεναρίου στα επίπεδα εμπλοκής των μαθητών της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας. Αποτελέσματα: Στη μελέτη συμμετείχαν συνολικά 9 εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε κατάλληλα δομημένο ερωτηματολόγιο, ενώ επίσης μετείχαν στην διενέργεια σύντομης δομημένης συνέντευξης. Με βάση τα ευρήματα της συγκεκριμένης μελέτης η πλειονότητα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών (66,66%) θεωρεί ότι η ένταξη των εφαρμογών Επαυξημένης Πραγματικότητας δύναται να συντελέσει στην αύξηση της εμπλοκής των μαθητών στη διδακτική εμπειρία. Ομοίως, η διερεύνηση της επιρροής της χρήσης εφαρμογών Επαυξημένης Πραγματικότητας κατά την υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σεναρίου στην ενίσχυση και των τριών ειδών εμπλοκής των μαθητών, ή μόνο ορισμένων εξ αυτών, αποκάλυψε ότι 8 από τους 9 εκπαιδευτικούς θεωρούν ότι συμβάλλει στην καλλιέργεια της «Συνεργασίας», με 6 από τους 9 εκπαιδευτικούς να εστιάζουν στην ανάπτυξη της «Μνήμης» και 5 από τους 9 εκπαιδευτικούς να υποστηρίζουν ότι μέσω του διδακτικού σεναρίου ενισχύεται ο «Ενθουσιασμός» των μαθητών. Παράλληλα, οι 5 από τους 9 εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως δε θα άλλαζαν, ή δεν μπορούσαν να σκεφτούν κάτι που θα άλλαζαν, στο προτεινόμενο εκπαιδευτικό σενάριο προκειμένου να βελτιώσουν την εμπλοκή των μαθητών τους. Αντιθέτως, 3 εκπαιδευτικοί πρότειναν τη μείωση του όγκου των δραστηριοτήτων ή του βαθμού αξιοποίησης των εφαρμογών της ψηφιακής τεχνολογίας (επαυξημένης πραγματικότητας) εντός των προτεινόμενων δραστηριοτήτων, αποσκοπώντας στην αποφυγή φαινομένων κόπωσης των εμπλεκόμενων μαθητών. Περιορισμοί: Στην μελέτη αυτή, βασικός περιορισμός ήταν η αδυναμία παρουσίας της ερευνήτριας εντός της σχολικής τάξης, με αποτέλεσμα να μην καθίσταται δυνατή η άμεση εφαρμογή και κατ’ επέκταση αξιολόγηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σεναρίου από την ίδια. Άλλος ένα περιορισμός ήταν η αδυναμία εφαρμογής του εκπαιδευτικού σεναρίου τη χρονική στιγμή διεξαγωγής της έρευνας από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς για λόγους που αφορούσαν την δυσκολία ένταξής του εντός του προγράμματος διδασκαλίας που οι εκπαιδευτικοί είχαν ορίσει.el
dc.format.extent174el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑξιοποίηση επαυξημένης πραγματικότητας στην προσχολική εκπαίδευση : επίδραση στην εμπλοκή των μαθητώνel
dc.title.alternativeThe use of augmented reality (AR) in pre-school education towards enhancing student engagementel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENPurpose: This master thesis aims to study the deployment of the ARTutor, an Augmented Reality (AR) application, in the context of preschool education, and in particular the possible effect on the level of their engagement in the learning process, as evaluated by a selected group of teachers. Methodology: In this context, an AR enhanced educational scenario was designed, based on the use of the ARTutor, on the subject of marine life and water pollution, including activities related with the benefits of recycling and recyclable materials. Through a mixed methodological approach, the opinion of preschool teachers was captured regarding the possible influence of the proposed AR enhanced educational scenario on the levels of engagement of the students of the specific age group. Results: A total of 9 preschool teachers participated in the study, with an appropriately structured questionnaire and a short structured interview. Based on the findings of this study, the majority of the participating teachers (66.66%) consider that the inclusion of Augmented Reality can contribute to the increase of students' engagement. Similarly, the investigation of the influence of the use of Augmented Reality in enhancing all three types of student engagement, or only some of them, revealed that 8 out of 9 teachers believe that it contributes to the cultivation of "Collaboration", with 6 out of 9 teachers focusing on the development of "Memory" and 5 out of 9 teachers arguing that through the teaching script the students' "Enthusiasm" is enhanced. At the same time, 5 of the 9 teachers who participated in the investigation were comfortable with the design of the educational scenario, whereas, 3 teachers suggested reducing the volume of activities or the degree of utilization of digital technology (augmented reality).el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subject.keywordΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕμπλοκή μαθητώνel
dc.subject.keywordΜαθησιακή διαδικασίαel
dc.date.defense2024-02-28


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»