Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorKarkalakos, Sotirios
dc.contributor.advisorΚαρκαλάκος, Σωτήριος
dc.contributor.authorKyriazis, Spyridon
dc.contributor.authorΚυριαζής, Σπυρίδων
dc.date.accessioned2024-02-21T07:09:46Z
dc.date.available2024-02-21T07:09:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16192
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3614
dc.description.abstractΗ μελέτη αυτή εξετάζει διεξοδικά τις πολύπλοκες διασυνδέσεις μεταξύ της ανταγωνιστικότητας, της οικονομικής ανάπτυξης, των εταιρικών επενδύσεων και της δυναμικής της παγκόσμιας οικονομίας. Τις τελευταίες δεκαετίες, ο παγκόσμιος ανταγωνισμός γνώρισε σημαντικές αλλαγές, οι οποίες είχαν αντίκτυπο στην παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, στις δομές της αγοράς και στα μακροοικονομικά αποτελέσματα. Η έρευνα, αξιοποιώντας ποικίλες πηγές δεδομένων, εστιάζει στα διαφορετικά επίπεδα ανταγωνισμού και τις επιπτώσεις τους στις επιδόσεις των επιχειρήσεων και στις δομές της αγοράς των κλάδων παγκοσμίως. Το πρώτο κεφάλαιο επικεντρώνεται σε μια εμπειρική ανάλυση που αναδεικνύει τη σημασία του ανταγωνισμού στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης. Η μελέτη εξετάζει τις επιπτώσεις του ανταγωνισμού στην κατανομή των πόρων, στην ανάπτυξη νέων ιδεών και στον ρυθμό βελτίωσης της παραγωγικότητας. Στην πραγματικότητα, τα ευρήματα δείχνουν ότι ο περισσότερος ανταγωνισμός βελτιώνει την κατανομή των πόρων, η οποία με τη σειρά της τονώνει τις επενδύσεις και την καινοτομία, οδηγώντας τελικά στην οικονομική ανάπτυξη. Ωστόσο, η μελέτη αναγνωρίζει επίσης τα πιθανά μειονεκτήματα του απεριόριστου ανταγωνισμού, όπως η αυξημένη ενοποίηση της αγοράς και οι ανησυχίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα. Τα εμπειρικά δεδομένα καταδεικνύουν σημαντικές διαφορές στην κερδοφορία και την διαμόρφωση της αγοράς μεταξύ διαφόρων τομέων και χωρών, παρέχοντας πολύτιμη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο ο ανταγωνισμός επηρεάζει το επιχειρηματικό περιβάλλον. Επιπλέον, η μελέτη εξετάζει τη σχέση μεταξύ ανταγωνισμού και μακροοικονομικών επιδόσεων. Το κεφάλαιο αυτό παρέχει μια διεξοδική ανάλυση του τρόπου με τον οποίο ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά τονώνει την καινοτομία και την πρόοδο, επηρεάζοντας τελικά τη συνολική οικονομική ευημερία. Υποστηρίζει ότι ο ισχυρός ανταγωνισμός ενισχύει τη δυναμική της αγοράς, και ως εκ τούτου δίνει κίνητρα στις επιχειρήσεις να διαθέσουν πόρους για έρευνα και ανάπτυξη. Επιπλέον, διερευνά τη συσχέτιση μεταξύ ανταγωνιστικότητας, καινοτομίας και αναπτυξιακών πολιτικών. Διερευνάται η πολύπλοκη φύση των κυβερνητικών παρεμβάσεων και τα ποικίλα αποτελέσματά τους, δίνοντας έμφαση στη συσχέτιση μεταξύ της συγκέντρωσης της αγοράς και της αποτελεσματικότητας. Στο κεφάλαιο αυτό υπογραμμίζεται η σημασία της υιοθέτησης μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης στη χάραξη πολιτικής για την προώθηση της συμμετοχικότητας και τη διασφάλιση μακροπρόθεσμης, φιλικής προς το περιβάλλον οικονομικής ανάπτυξης. Το δεύτερο κεφάλαιο εμπεριέχει παρατηρήσεις σχετικά με τη σημασία του ανταγωνισμού στις περιφερειακές αγορές. Το κείμενο τονίζει τη σημασία της εφαρμογής πιο ισχυρών κανονισμών και σχετικών μακροοικονομικών στρατηγικών για την προώθηση του ανταγωνισμού και την ενίσχυση της οικονομικής αποτελεσματικότητας. Το κεφάλαιο εξετάζει την επίδραση που έχουν οι απρόβλεπτες οικονομικές αναταραχές στη στρατηγική επενδύσεων των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η μελέτη αυτή αναλύει τις πιο συμφέρουσες επενδυτικές επιλογές των εταιρειών, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η ιδιοκτησία και ο τρόπος διοίκησης της εκάστοτε επιχείρησης. Επιπλέον, η μελέτη χρησιμοποιεί ποικίλες προσεγγίσεις για τη διάκριση μεταξύ υπερεπενδύσεων και υποεπενδύσεων, καταδεικνύοντας την επίδραση και των δύο τάσεων σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Το τελευταίο κεφάλαιο εξετάζει τη συσχέτιση μεταξύ των οδικών ατυχημάτων και των ποσοστών ασφάλισης αυτοκινήτων σε σημαντικές ευρωπαϊκές οικονομίες. Χρησιμοποιώντας μη γραμμική - μη παραμετρική μοντελοποίηση, διαπιστώνεται ξεκάθαρη συσχέτιση μεταξύ της συχνότητας των οδικών ατυχημάτων και της αύξησης των συντελεστών ασφάλισης αυτοκινήτων. Η ενότητα αυτή αναδεικνύει τη σημασία των κυβερνητικών πολτικικών για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και την επακόλουθη επίδρασή της στις ασφαλιστικές δαπάνες. Προωθεί την υιοθέτηση ευφυών συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας με τεχνητή νοημοσύνη (AI) ως λύση για την ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των οικονομικών συνεπειών της. Συνολικά, η μελέτη εξετάζει λεπτομερώς τις προοπτικές της παγκόσμιας κατάστασης που επικρατεί σε επίπεδο ανταγωνισμού, αναδεικνύοντας τις περίπλοκες συνδέσεις μεταξύ του ανταγωνισμού της αγοράς, των επενδυτικών προτύπων των εταιρειών και του ευρύτερου οικονομικού πλαισίου. Οι τελευταίες πληροφορίες είναι πολύ χρήσιμες για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τους ενδιαφερόμενους του κλάδου και τους ακαδημαϊκούς που επιθυμούν να κατανοήσουν τις περίπλοκες διαστάσεις του ανταγωνισμού και της ανάπτυξης στην παγκόσμια οικονομία.el
dc.format.extent107el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/*
dc.titleCompetitiveness and economic growth in E.U. : clusters and spilloversel
dc.typeDoctoral Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis study thoroughly examines the complex interconnections among competitiveness, economic growth, corporate investments, and the dynamics of the global economy. In recent decades, the global competition paradigm has experienced significant changes, which have had an impact on business productivity, market structures, and macroeconomic results. The investigation, utilizing diverse data sources, elucidates the different levels of competition and their effects on the performance of enterprises and the market structures of sectors worldwide. The first chapter focuses on an empirical analysis that highlights the significance of competition in driving economic growth. The study examines the effects of competition on the distribution of resources, the development of new ideas, and the rate of productivity improvement. Actually, the findings indicate that more competition improves allocation of resources, which in turn stimulates investment and innovation, ultimately driving economic growth. Nevertheless, the study also recognizes the possible drawbacks of unrestricted competition, such as heightened market consolidation and concerns regarding efficiency. The empirical data demonstrates substantial disparities in profitability and market configurations among various sectors and countries, providing valuable understanding of how competition influences the business environment. Moreover, the study examines the relationship between competition and macroeconomic performance. This section provides a thorough analysis of how competition within the domestic market stimulates innovation and technical progress, ultimately impacting the overall economic well-being. It posits that strong rivalry amplifies market dynamics, hence incentivizing corporations to allocate resources towards research and development. Furthermore, it explores the correlation between competitiveness, innovation, and growth policies. The complex nature of government interventions and their varying effects, emphasizing the compromises between market concentration and efficiency are investigated. The analysis highlights the importance of adopting a well-rounded approach in policy-making to foster inclusivity and ensure long-term, environmentally-friendly economic development. The second chapter provides observations regarding the significance of competition in regional markets. The text emphasizes the importance of implementing more robust competition regulations and related macroeconomic strategies in order to promote competition and enhance economic efficiency. The chapter examines the influence of major economic disruptions on company investment strategy in the European Union. This study analyzes the most advantageous investment choices made by companies, taking into account the dynamics of ownership and management. Moreover, the study employs diverse approaches to differentiate between overinvestment and underinvestment, uncovering the pervasiveness of both inclinations across several sectors. The last chapter examines the correlation between road accidents and automobile insurance rates in significant European economies. By employing non-linear nonparametric modeling, a definitive correlation is established between the incidence of road accidents and the increase in motor insurance rates. This section highlights the importance of public policy in reducing traffic congestion and its subsequent effect on insurance expenses. It promotes the adoption of intelligent artificial intelligence (AI) traffic management systems as a solution to alleviate congestion and its economic consequences. Finally, the study provides a detailed perspective of the worldwide competitive situation, highlighting the intricate connections between market rivalry, company investment patterns, and the larger economic context. The latter information is of great use to policymakers, industry stakeholders, and academics who wish to comprehend the intricacies of competition and growth in the global economy.el
dc.subject.keywordCompetitivenessel
dc.subject.keywordEconomic growthel
dc.subject.keywordClustersel
dc.subject.keywordSpilloversel
dc.date.defense2024-01-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»