dc.contributor.advisor | Κότιος, Άγγελος | |
dc.contributor.author | Σφυρή, Στεφανία | |
dc.date.accessioned | 2024-01-23T08:54:35Z | |
dc.date.available | 2024-01-23T08:54:35Z | |
dc.date.issued | 2023-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16131 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3553 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μια θεωρητική προσέγγιση της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, των κινδύνων που απορρέουν από μια αλυσίδα εφοδιασμού και των τρόπων που δύναται αυτή να ανταπεξέλθει σε συνθήκες αβεβαιότητας, με τ που κυριαρχεί σήμερα. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε έρευνα σε ξενόγλωσση και ελληνόγλωσση βιβλιογραφία, ηλεκτρονικές πηγές και διάφορες άλλες επιστημονικές εργασίες, ώστε να παρατεθούν οι έννοιες και οι ορισμοί της εφοδιαστικής αλυσίδας, της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας (supply chain management), των κινδύνων και της αβεβαιότητας που παρατηρούνται στα δίκτυα εφοδιασμού. Επιπρόσθετα, δόθηκε έμφαση στην κατηγοριοποίηση των κινδύνων και στα είδη αβεβαιότητας που εμφανίζονται κατά τη λειτουργία μιας εφοδιαστικής αλυσίδας, ούτως ώστε να διερευνηθούν οι πρακτικές αποτελεσματικής αντιμετώπισης των προκλήσεων που απορρέουν από τους κινδύνους και τις πηγές αβεβαιότητας από φορείς, οργανισμούς και επιχειρήσεις. Στην παρούσα εργασία δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις διαταραχές που προκαλούνται σε μια αλυσίδα εφοδιασμού που περιλαμβάνει θαλάσσιες μεταφορές, μέσω των οποίων διακινείται το 90% του όγκου του διεθνούς εμπορίου, αποτελώντας τον οικονομικότερο τρόπο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και διευκολύνοντας την ανάπτυξη της διεθνούς οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου. Ο κλάδος του διεθνούς εμπορίου και η ναυτιλία ήρθαν αντιμέτωπες με πρωτόγνωρες συνθήκες και προβλήματα στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες, τα οποία συνοψίζονται σε τεράστιες καθυστερήσεις, κλείσιμο λιμένων, μείωση ζήτησης, χρεοκοπία εμπορικών και ναυτιλιακών επιχειρήσεων, επιβράδυνση στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου, μείωση τζίρου, προβλήματα που προέκυψαν από τους κινδύνους και το κλίμα αβεβαιότητας που επικρατούσαν την περίοδο της πανδημίας, την περίοδο κλεισίματος του περάσματος στο Σουέζ και κατά τη διάρκεια των πολεμικών συγκρούσεων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Οι προαναφερόμενες δυσμενείς συνθήκες τόνισαν την ανάγκη για εκ νέου σχεδιασμό των εφοδιαστικών αλυσίδων, με μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και ευελιξία και την ανάγκη υιοθέτησης στρατηγικών ανάκαμψης για την αντιμετώπιση δυνητικών προκλήσεων στο άμεσο μέλλον στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. | el |
dc.format.extent | 47 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Οι κίνδυνοι στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα | el |
dc.title.alternative | Risks in global supply chains | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίας | el |
dc.description.abstractEN | In this work, a theoretical approach was made to the operation of the supply chain, the risks deriving from a supply chain and the ways it can cope with conditions of uncertainty, with t prevailing today. More specifically, research was carried out in foreign and Greek language literature, electronic sources and various other scientific works, in order to list the concepts and definitions of supply chain, supply chain management, risks and uncertainty observed in networks supply. In addition, emphasis was placed on the categorization of risks and the types of uncertainty that appear during the operation of a supply chain, in order to investigate the practices of effectively dealing with the challenges arising from the risks and sources of uncertainty by actors, organizations and companies. In this paper, particular emphasis was placed on the disruptions caused to a supply chain that includes maritime transport, through which 90% of the volume of international trade is handled, being the most economical way to transport containers and facilitating the development of the international economy and global trade. The international trade and shipping industry faced unprecedented conditions and problems in their supply chains, which culminated in massive delays, port closures, reduced demand, bankruptcy of merchant and shipping companies, slowdown in the growth of international trade, reduced turnover, problems arising from the risks and climate of uncertainty prevailing during the pandemic period, the period of closure of the Suez crossing and during the war conflicts between Russia and Ukraine. The aforementioned adverse conditions highlighted the need to redesign supply chains, with greater resilience and flexibility, and the need to adopt recovery strategies to address potential challenges in the near future to global supply chains. | el |
dc.contributor.master | Βιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Εφοδιαστική αλυσίδα | el |
dc.subject.keyword | Κίνδυνος | el |
dc.subject.keyword | Αβεβαιότητα | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Διεθνές εμπόριο | el |
dc.subject.keyword | Διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας | el |
dc.date.defense | 2023-12 | |