Παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας για την προστασία προσωπικών δεδομένων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Επιτραπέζιο παιχνίδι ; Εκπαιδευτικά παιχνίδια ; Ιδιωτικότητα ; Προσωπικά δεδομένα ; Προστασία προσωπικών δεδομένωνΠερίληψη
Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία πραγματεύεται το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού, στο οποίο συνδυάζονται η τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας με ένα παραδοσιακό επιτραπέζιο παιχνίδι. Η επιλογή του συνδυασμού ενός παραδοσιακού παιχνιδιού με την τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας έγινε με γνώμονα την κάλυψη του κενού που υπάρχει μεταξύ των ψηφιακών παιχνιδιών και των φυσικών ή αναλογικών παιχνιδιών. Αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα και των δύο αυτών κατηγοριών παιχνιδιών, υπάρχει η δυνατότητα να κρατηθεί το ενδιαφέρον των παικτών αμείωτο και να ενισχυθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα.
Σκοπός του προτεινόμενου παιχνιδιού είναι να λειτουργήσει ως «μέσο μεταφοράς» των παικτών σε ένα «ταξίδι ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης» στην Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων. Η εκπαίδευση των παιδιών και των νέων στο θέμα της Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων και στη Διαδικτυακή Ασφάλεια κρίνεται αναγκαία. Πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί εδώ και αρκετό καιρό την Παγκόσμια Κοινότητα. Πολλές χώρες έχουν αναπτύξει προγράμματα και πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση παιδιών και εκπαιδευτικών. Αυτά τα προγράμματα συνήθως περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία, εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες ευαισθητοποίησης γονέων και κηδεμόνων, δημιουργία ειδικών πλατφορμών εκπαιδευτικού υλικού και ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια.
Ο δικός μας στόχος είναι το προτεινόμενο παιχνίδι να μπορεί να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και να βοηθήσει τους μαθητές να αντιληφθούν τους κινδύνους που εγκυμονούν στο Διαδίκτυο και να τους δώσει τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να διαφυλάσσουν τις προσωπικές τους πληροφορίες, να υιοθετήσουν καλές πρακτικές χρήσης του Διαδικτύου και των μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και να μην διστάζουν να αναφέρουν ανάρμοστες συμπεριφορές και να ζητούν βοήθεια από ενήλικες που εμπιστεύονται.