Μελέτη περίπτωσης vegan προϊόντων και τροφίμων που βασίζονται σε φυτικές πρωτεΐνες
View/ Open
Keywords
Φυτικές πρωτεΐνες ; Vegan ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Βίγκαν ; Βιγκανισμός ; Plant-basedAbstract
Η διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια απόκτησης του μεταπτυχιακού τίτλου . Στόχος της είναι να εξετάσει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων αγοραστών και να μελετήσει τον κλάδο τον φυτικών πρωτεϊνών στην Ελλάδα. Επιπλέον, ερευνά την καινοτομία στον κλάδο των εναλλακτικών πρωτεϊνών και πώς έχουν καταφέρει οι Έλληνες επιχειρηματίες να εισάγουν καινοτόμα προϊόντα στις ελληνικές αγορές. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση του Στρατηγικού Μάρκετινγκ. Αναλύονται σημαντικές βασικές αρχές και παρουσιάζεται το μοντέλο του Porter. Στο δεύτερο κεφάλαιο, εξετάζονται τα διαφορετικά είδη διατροφής. Γίνεται αναφορά στη μεσογειακή διατροφή που αποτελεί πυλώνα της διατροφής των Ελλήνων και στη συνέχεια αναλύεται ο βιγκανισμός ως διατροφική συνήθεια, καθώς και τα κίνητρα που οδηγούν ένα άτομο να αλλάξει σημαντικά τις διατροφικές του συνήθειες. Στη συνέχεια, γίνεται μια εξέταση του κατά πόσο το κίνημα του βιγκανισμού έχει καταφέρει να εξαπλωθεί στην Ελληνική επικράτεια. Παρουσιάζονται καινοτόμα προϊόντα που εισήχθησαν νωρίς στην ελληνική αγορά, αλλά και δράσεις που στηρίζουν την ενναλακτική διατροφή. Τέλος, στο τελικό κεφάλαιο παρουσιάστηκαν τα συμπέρασμα της μελέτης που πραγματοποιήθηκε.