dc.contributor.advisor | Τσόγκας, Μάρκος - Μάριος | |
dc.contributor.author | Χριστοδούλου, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2023-12-06T08:33:50Z | |
dc.date.available | 2023-12-06T08:33:50Z | |
dc.date.issued | 2023-11-29 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16072 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3494 | |
dc.description.abstract | Ο καθορισμός ενός κανονιστικού πλαισίου σε ένα χώρο διαπάλης ατομικών ελευθεριών, όπως ο χώρος της διαφήμισης και της επικοινωνίας, ήταν πάντα δυσχερής. Παρά την θέσπιση κανόνων στο χώρο της διαφήμισης στην χώρα μας, ήδη πριν καν την έναρξη λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών των Ενόπλων Δυνάμεων και το πλήθος των νομοθετημάτων και των αποφάσεων που ρυθμίζουν κάθε επιμέρους λεπτομέρεια για τον τρόπο προβολής και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών μέσω των έντυπων και ραδιοτηλεοπτικών μέσων, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η επικράτηση νέων μέσων επικοινωνίας και αποτελεσματικότερων μεθόδων για την ταχύτερη διείσδυση και την μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό, καθιστά συνεχή και επιτακτική την ανάγκη προσαρμογής της «έννομης τάξης», στην οποία οφείλουν να συμμορφώνονται τα μέσα και οι διαφημιζόμενοι.
Όλος ο κλάδος marketing, τα εμπορικά τμήματα των διαφημιζόμενων πελατών και συλλήβδην ο κλάδος των μέσων, υποχρεούνται να «προσαρμόσουν» το δημιουργικό σκέλος και την προωθητική ιδέα κάθε επικοινωνίας, σε κανόνες που ενδεχομένως θεωρούν ανεπίκαιρους, ανεδαφικούς ή και ορισμένες φορές αντίθετους με τους κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού, δεδομένης της παράλληλης λειτουργίας του περισσότερο «ελεύθερου» διαδικτύου, για το οποίο οι περιορισμοί είναι λιγότερο αυστηροί και οι μηχανισμοί ελέγχου δεν έχουν τα ίδια αντανακλαστικά.
Εάν άραγε το τοπίο ήταν αχαρτογράφητο, μήπως η κατάσταση θα ήταν άναρχη και θα βομβαρδιζόμασταν από δυνητικά βλαπτικές διαφημίσεις όπως λ.χ. τσιγάρων, αλκοολούχων ποτών ή και παράνομων στοιχηματικών εταιρειών;
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι αφενός η συστηματική καταγραφή του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου στην χώρα μας, όσον αφορά στον τομέα της διαφήμισης και εν γένει της επικοινωνίας στα παραδοσιακά Μ.Μ.Ε. και αφετέρου ο βαθμός επιρροής των περιορισμών που εισάγονται από το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο και, στην εμπορική πολιτική των εταιρειών που λειτουργούν και διαχειρίζονται ραδιοτηλεοπτικά και έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Συμπερασματικά, επιχειρείται να διακριβωθεί μέσω καταγραφής και έρευνας: α. ο βαθμός γνώσης της υφιστάμενης νομοθεσίας και των κανόνων δεοντολογίας και αυτορρύθμισης από τα αρμόδια στελέχη, β. η κρίση των άμεσα επηρεαζόμενων οικονομικών φορέων για το υφιστάμενο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο όσον αφορά την επίδρασή του στην λήψη αποφάσεων σχετικά με την εμπορικές πολιτικές και τις πολιτικές Marketing που ακολουθούν αλλά και την δημιουργικότητά τους, και γ. η εκτιμώμενη πρόβλεψη για την πιθανή μελλοντική μείωση των εσόδων στα παραδοσιακά μέσα ως συνέπεια της υποχρέωσης συμμόρφωσης στους κανόνες. | el |
dc.format.extent | 136 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Κανονιστικοί και νομοθετικοί περιορισμοί στην επικοινωνία στην Ελλάδα και η επίδρασή τους στην εμπορική πολιτική στον κλάδο των μέσων μαζικής ενημέρωσης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | Defining a normative framework in an area of conflicting individual freedoms, such as the field of advertising and communication, has always been difficult. Despite the adoption of rules in the field of advertising in our country, even before the Armed Forces' television stations started operating and the multitude of laws and decisions regulating every detail of how to promote and advertise products and services through the printed and broadcast media, the rapid development of technology and the prevalence of new means of communication and more effective methods for faster penetration and greater public appeal, makes constant and urgent the need to adapt the "legal order" to which the media and advertisers must comply.
The entire marketing sector, the commercial departments of advertisers and the media sector in general, are obliged to 'adapt' the creative and promotional aspect of each communication to rules which they may consider inadequate, ineffective or sometimes even contrary to the rules of free competition, given the parallel operation of the ‘freer’ Internet, for which the restrictions are less stringent and the control mechanisms do not have the same reflexes. If the landscape were uncharted, would the situation be anarchic and would we be bombarded by potentially harmful advertisements such as cigarettes, alcoholic beverages or even illegal betting companies?
The purpose of this thesis is, on the one hand, to systematically document the legislative and regulatory framework in our country, regarding advertising and communication in general in traditional media and, on the other hand, to examine the degree of influence of the restrictions introduced by the legislative and regulatory framework and, on the commercial policy of companies that operate and manage broadcast and print media.
In conclusion, an attempt is made to discern through recording and research: a. the degree of knowledge of the existing legislation and rules of ethics and self-regulation by the relevant managers; b. the judgement of the directly affected economic operators on the existing legislative and regulatory framework in terms of its influence on their decision making regarding their commercial and marketing policies as well as their creativity; and c. the estimated forecast of the potential future reduction in revenue in traditional instruments as a consequence of the obligation to comply with the rules. | el |
dc.contributor.master | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) | el |
dc.subject.keyword | Advertisement | el |
dc.subject.keyword | Media | el |
dc.subject.keyword | Restrictions | el |
dc.date.defense | 2023-11-29 | |