Στρατηγικός σχεδιασμός τουριστικού προϊόντος νομού Λάρισας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Προβολή ; Προώθηση ; Τουριστικό προϊόν ; Περιφέρεια Θεσσαλίας ; Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Αειφόρος ανάπτυξη ; Τουριστική ανάπτυξη ; Βιώσιμος τουρισμός ; Εναλλακτικός τουρισμόςΠερίληψη
Ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της ελληνικής οικονομίας, καθώς η συνεισφορά της είναι ιδιαίτερα σημαντική τόσο από άποψη ανάπτυξης όσο και από άποψη συμβολής στα μακροοικονομικά μεγέθη (απασχόληση, ΑΕΠ, επενδύσεις, εισόδημα). Η παράδοση της χώρας στον τουρισμό έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα και πολύ νωρίς οι ιθύνοντες αντιλαμβανόμενοι τη συνεισφορά του, εστίασαν το ενδιαφέρον τους σε αυτόν τον τομέα. Μέσω του τουρισμού επιτυγχάνεται με άμεσο τρόπο η τοπική ανάπτυξη και με έμμεσο τρόπο η ανάπτυξη της χώρας, μέσω της τόνωσης της απασχόλησης, της αύξησης της κατανάλωσης και της βελτίωσης του εισοδήματος των νοικοκυριών. Ωστόσο, είναι χρήσιμο να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα ο τουρισμός ταλανίζεται από το φαινόμενο της εποχικότητας, γεγονός το οποίο περιορίζει τον ορίζοντα δραστηριοποίησης των ατόμων. Για το λόγο αυτό θεωρείται απαραίτητη η προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, μέσω των οποίων θα αναδειχθεί περισσότερο η ελληνική ομορφιά και οι δυνατότητες της χώρας, θα παραταθεί η τουριστική περίοδος και η τουριστική ανάπτυξη θα επιτυγχάνεται με γνώμονα την αειφόρο, βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος. Έχοντας ως βάση αυτό το στοιχείο, εστιάσαμε το ενδιαφέρον μας στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της μέσω ενός στρατηγικού σχεδιασμού. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήσαμε μία έρευνα στην περιοχή για τον εντοπισμό των δυνατών και αδύνατων σημείων της και των απειλών και ευκαιριών που υπάρχουν. Με αυτόν τον τρόπο θα του ήταν ευκολότερη η πραγμάτωση του στρατηγικού σχεδιασμού προβολής του τουριστικού προϊόντος της Λάρισας και της κοινοποίησης αυτού σε αγορές του εξωτερικού με στόχο την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών/τουριστών.