The operation of knowledge management frameworks
Οι λειτουργίες και πλαίσια της διαχείρισης της γνώσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαχείριση γνώσης ; Σύστημα διαχείρισης ; Πλαίσιο διαχείρισης ; Καινοτομία ; ΕπιχείρησηΠερίληψη
Η διαχείριση γνώσης είναι η διαχείριση επιχειρησιακών πληροφοριών και γνώσεων με την εφαρμογή δεξιοτήτων, εμπειρίας, καινοτομίας και ευφυΐας. Για να επιβιώσουν στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον της τεχνολογίας και της πληροφορίας, οι οργανισμοί πρέπει να διαχειρίζονται ρητά τις γνώσεις τους και το πνευματικό τους κεφάλαιο, ώστε να αυξήσουν την απόδοση και ανταγωνιστικότητά τους, ανταλλάσσοντας γνώση μεταξύ τμημάτων, ομάδων και ατόμων. Η διαχείριση της γνώσης προάγει μια κουλτούρα μάθησης που ενθαρρύνει τη συνεχή βελτίωση και την προσωπική ανάπτυξη, ενισχύοντας τη βελτίωση της λήψης αποφάσεων και την προώθηση της καινοτομίας. Κάθε οργανισμός καλείται να δημιουργήσει ένα πλαίσιο διαχείρισης γνώσης σύμφωνα με τις μοναδικές απαιτήσεις και μακροπρόθεσμους στόχους του. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση υποδεικνύει ποικίλα εργαλεία και στρατηγικές διαθέσιμες για τη διαχείριση γνώσης, ικανές να εφαρμοστούν και να τροποποιηθούν για την επίτευξη της καλύτερης οργάνωσης και λειτουργίας των επιχειρήσεων. Οι εταιρείες με στρατηγική διαχείρισης γνώσης επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα, καθώς προωθούν τη συνεργασία και την οργανωτική μάθηση, εξορθολογίζουν διαδικασίες και βελτιώνουν την ικανοποίηση και διατήρηση των εργαζομένων τους. Επίσταται προσοχή, καθώς η έλλειψη διαπροσωπικών σχέσεων, οργανωτικής εμπιστοσύνης, δεξιοτήτων και η ανεπάρκεια χρόνου καθώς και οργανωτικού επιπέδου είναι παράγοντες ικανοί να αναστείλουν τη διαχείριση της γνώσης στις επιχειρήσεις, καθώς τα διαθέσιμα λογισμικά δεν είναι απτά για επερχόμενα εμπόδια ροής πληροφοριών και δεν λαμβάνουν υπόψη τις ψυχολογικές και επιχειρησιακές πτυχές της διαχείρισης. Οι οργανισμοί οφείλουν να σχεδιάζουν και να εκτελούν προσεκτικά τις πρωτοβουλίες τους, διασφαλίζοντας ότι ευθυγραμμίζονται με τους επιχειρηματικούς τους στόχους και ότι εφαρμόζονται με τρόπο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις ανησυχίες των εργαζομένων τους, προωθώντας πάντα την ορθή και ασφαλή κυκλοφορία της γνώσης.