Το ευ ζην ως στρατηγική επιλογή των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
τουρισμός ευεξίας ; ευ ζην ; ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; wellness resortsΠερίληψη
Ο τουρισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παγκόσμιας οικονομίας καθώς και της οικονομίας της Ελλάδας. Είναι ένας συνεχώς μεταβαλλόμενος κλάδος που εξαρτάται από τα οικονομικά- κοινωνικό φαινόμενα της εποχής. Στην σύγχρονη εποχή παρατηρείται έντονα το φαινόμενο της αποκέντρωσης και της στροφής των τουριστών σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Το άγχος και οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας, έχουν επιφέρει σοβαρά πνευματικά αλλά και σωματικά προβλήματα στους ανθρώπους. Συνεπώς δημιουργούνται νέες ανάγκες σε όλους τους τομείς καθώς και στον τουρισμό.
Ο τουρισμός ευεξίας αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και πολλές χώρες προσπαθούν να αξιοποιήσουν την ανάπτυξη αυτή προκειμένου να προσελκύσουν τουρίστες ευεξίας. Στην Ελλάδα παρά το γεγονός ότι πρακτικές ευεξίας ασκούνταν από τα αρχαία χρόνια και παρά το φυσικό πλούτο της, ο τομέας του τουρισμού ευεξίας βρίσκεται σε αρκετά πρώιμο στάδιο. Έλλειψη υποδομών, θεσμικού πλαισίου καθώς και σωστής προώθησης της ευεξίας είναι κάποιοι από τους λόγους που η Ελλάδα δεν έχει αναπτυχθεί στον εν λόγω τομέα όσο θα πίστευε κανείς.
Η παρούσα διπλωματική ως κύριο στόχο έχει να εξετάσει κατά πόσο η ευεξία ή αλλιώς το ¨ευ ζην¨ μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο ξενοδοχειακό κλάδο. Η θεωρητική ανάλυση ξεκινά με τον ορισμό του τουρισμού εν γένει καθώς και την επιρροή του στην παγκόσμια οικονομία. Ακόμη εξετάζεται το προφίλ του σύγχρονου τουρίστα καθώς αναλύεται και η συμπεριφορά του τουρίστα ευεξίας. Στην συνέχεια γίνεται αναφορά στο ρόλο που έχει ευεξία στο σύγχρονο τουρισμό καθώς αναλύονται και οι νέες τάσεις που αυτή φέρει. Ειδικότερα, μελετάμε τα wellness resort ως προς τα χαρακτηριστικά τους και τη θέση τους παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα. Τελικά, στη θεωρητική ανάλυση εξετάζουμε κάποιους βασικούς ορισμούς στρατηγικής, όπως το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα.
Στο δεύτερο μέρος της εν λόγω διπλωματικής εργασίας υλοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα στο ελληνικό τουριστικό κοινό με σκοπό να περιεργαστεί κατά πόσο οι Έλληνες επισκέπτες είναι εξοικειωμένοι με την έννοια της ευεξίας και των wellness resorts. Η έρευνα απευθυνόταν σε όλους ανεξάρτητα από το αν είναι γνώστες του αντικειμένου ή αν έχουν ήδη επισκεφθεί κάποιο θέρετρο ευεξίας.
Τα συμπεράσματα της έρευνας όσο και της θεωρητικής προσέγγισης, παρουσιάζονται με σκοπό τόσο να διαπιστωθεί αν η ευεξία σε μια ξενοδοχειακή μονάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει αξία στον πελάτη δημιουργώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όσο και για το αν υπάρχει η δυνατότητα και ο χώρος στην Ελλάδα να πραγματοποιηθούν επενδύσεις γύρω από τα wellness resorts.