Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών στα μουσικά σχολεία
Burnout syndrome on music schools’ teachers
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/15952/KARACHALIOS_OEK21045.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Master Thesis
Συγγραφέας
Καραχάλιος, Μάριος Παναγιώτης
Ημερομηνία
2023-10Επιβλέπων
Αγιακλόγλου, ΧρήστοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαγγελματική εξουθένωση ; Εργασιακό άγχος ; Burnout ; Νόσος εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Κοιτάζοντας την κλίμακα των πιο στρεσογόνων επαγγελμάτων, θα παρατηρήσουμε αυτό του
εκπαιδευτικού να καταλαμβάνει ιδιαίτερα υψηλές θέσεις. Το αίσθημα του άγχους και η
μείωση του ενδιαφέροντος σε έναν εκπαιδευτικού τον καθιστούν αδύναμο να αντιμετωπίσει
τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ επηρεάζουν
αρνητικά σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο βλέπει τους μαθητές, τους συναδέλφους
και τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτή η σωματική και ψυχική εξάντληση είναι γνωστή με τον όρο
επαγγελματική εξουθένωση ή «Burnout Syndrome» στα αγγλικά. Με βάση την
σημαντικότητα του επαγγέλματος και τις σχέσεις μαθητή και εκπαιδευτικού που είναι
αλληλένδετες και ζωτικής σημασίας για την εκπαιδευτική διαδικασία και την διαμόρφωση
της προσωπικότητας του εκπαιδευόμενου, η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών
θα πρέπει να προλαμβάνεται και αντιμετωπίζεται όσο το δυνατόν ταχύτερα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους η έρευνα αυτή σκοπεύει να μελετήσει το Burnout
Syndrome, στους εκπαιδευτικούς των Μουσικών σχολείων της Δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης, καθώς στο συγκεκριμένο περιβάλλον παρατηρείται η σύμπραξη της
εκπαιδευτικής διαδικασίας με αυτή της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Υπό αυτό το πρίσμα η
έρευνα που ακολουθεί επιχειρεί να απαντήσει στο κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται
να είναι επαγγελματικά εξουθενωμένοι και τι πραγματικά μπορεί να σημαίνει αυτό για το
έργο τους.