Ο ρόλος και σημασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων : η περίπτωση της Ελλάδας
The role and importance of small and medium-sized enterprises : the case of Greece
Master Thesis
Συγγραφέας
Κάρτσωνας, Ανδρέας Ανδρόνικος
Ημερομηνία
2023-04Επιβλέπων
Πολλάλης, ΙωάννηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
ΜΜΕ ; Ελλάδα ; Οικονομία ; Δημιουργία θέσεων εργασίας ; Καινοτομία ; Αγροτικές περιοχές ; Χρηματοδότηση ; Φορολογία ; Ρυθμιστικό περιβάλλονΠερίληψη
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) αποτελούν ζωτικό συστατικό της ελληνικής οικονομίας, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 99% των επιχειρήσεων στη χώρα. Η παρούσα διατριβή εξετάζει τον ορισμό, τα χαρακτηριστικά, τη σημασία, τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και τις πολιτικές και τα προγράμματα υποστήριξης των ΜΜΕ στην Ελλάδα. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι ΜΜΕ στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις, όπως περιορισμένη πρόσβαση στη χρηματοδότηση, υψηλούς φόρους και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης, περίπλοκους κανονισμούς και έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού. Ωστόσο, υπάρχουν ευκαιρίες που έχουν στη διάθεσή τους, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στη χρηματοδότηση της ΕΕ, ενός αναπτυσσόμενου οικοσυστήματος startup, της εστίασης στην καινοτομία και την τεχνολογία και μια αυξανόμενη ζήτηση για υψηλής ποιότητας, τοπικά παραγόμενα αγαθά και υπηρεσίες. Η ελληνική κυβέρνηση έχει εφαρμόσει διάφορες πολιτικές και προγράμματα για τη στήριξη των ΜΜΕ, συμπεριλαμβανομένων της οικονομικής υποστήριξης, της κατάρτισης και των ευκαιριών δικτύωσης. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ΜΜΕ είναι κρίσιμες για την ελληνική οικονομία, συμβάλλοντας στη δημιουργία θέσεων εργασίας, την οικονομική ανάπτυξη και την περιφερειακή ανάπτυξη. Η υποστήριξη της ανάπτυξης και της καινοτομίας τους είναι απαραίτητη για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας και οι ΜΜΕ μπορούν να ευδοκιμήσουν στην παγκόσμια αγορά εκμεταλλευόμενοι τις ευκαιρίες που έχουν στη διάθεσή τους και τα προγράμματα κρατικής στήριξης.