How green marketing can prevail under global economic crisis
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πράσινο μάρκετινγκ ; Βιωσιμότητα ; Πράσινη καινοτομίαΠερίληψη
Η παγκόσμια οικονομική κρίση θέτει σημαντικές προκλήσεις για τις επιχειρήσεις παγκοσμίως, αναγκάζοντάς τις να επαναξιολογήσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ για να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία. Το πράσινο μάρκετινγκ, που επικεντρώνεται στην προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων και πρακτικών, έχει αναδειχθεί ως μια ισχυρή προσέγγιση σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Το πράσινο μάρκετινγκ επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ευθυγραμμίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών για βιωσιμότητα. Με τις αυξανόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές. Με την ενσωμάτωση πράσινων πρακτικών και αξιών στις πρωτοβουλίες μάρκετινγκ, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσελκύσουν αυτούς τους περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους καταναλωτές, να επεκτείνουν την πελατειακή τους βάση και να ενισχύσουν τα έσοδά τους. Συνολικά, το πράσινο μάρκετινγκ αποτελεί ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, συμβάλλοντας παράλληλα στη μακροπρόθεσμη ευημερία του πλανήτη. Υιοθετώντας βιώσιμες πρακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον πρωτοβουλίες και κατανοώντας τις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών με περιβαλλοντική συνείδηση, οι επιχειρήσεις μπορούν όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά και να ευδοκιμήσουν εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας.
Σκοπός της παρούσης εργάσιας είναι η μελέτη του πράσινου μάρκετινγκ και το κατά πόσο η υιοθέτηση τέτοιων πρακτικών είναι βιώσιμη για τις επιχειρήσεις σε δύσκολες οικονομικές περιόδους. Η εργασία είναι οργανωμένη σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται η ανασκόπηση του πράσινου μάρκετινγκ, παρουσιάζεται η ιστορία, το concept, η σημασία του καθώς και οι διαφορές που παρουσιάζει σε B2B και B2C αγορές. Ακόμα παρουσιάζονται οι βασικοί οικονομικοί δείκτες που δείχνουν την έλευση μίας οικονομικής κρίσης καθώς και οι επιπτώσεις τους στην παγκόσμια οικονομία. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρονται οι παράγοντες κινδύνου του πράσινου μάρκετινκ καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Αναλύεται ο ρόλος της καινοτομίας στην εξισορρόπηση των κόστεων του πράσινου μάρκετινγκ καθώς και οι καθοριστικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τα πρότυπα αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών. Επιπλέον δίνεται η διάκριση ανάμεσα στα πράσινα και τα συμβατικά προϊόντα και εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή τους. Στο τρίτο κεφάλαιο, εξετάζεται η περίπτωση της εταιρείας Βιοαγρός και παρουσιάζονται τα συμπεράσματα. Τέλος ακολουθεί η βιβλιογραφία.