dc.contributor.advisor | Βέργαδος, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Σαβοριανάκη, Ερατώ - Αλεξάνδρα | |
dc.date.accessioned | 2023-10-24T10:42:31Z | |
dc.date.available | 2023-10-24T10:42:31Z | |
dc.date.issued | 2023-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15829 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3251 | |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διευκρινίσει τι ακριβώς αποτελεί ο πολιτισμός είτε αυτός είναι απτός είτε είναι άυλος. Για να επιτευχθεί αυτός στόχος ανέτρεξα σε ξενόγλωσση αρθρογραφία και βιβλιογραφία έτσι ώστε να καταφέρω να τεκμηριώσω επιστημονικά κάθε ορισμό που διατυπώνεται. Επιπλέον, στην εργασία αυτή επιθυμώ να παρουσιάσω συγκεκριμένα παραδείγματα άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς. Για τον σκοπό αυτό άκουσα βιντεοσκοπημένες συνεντεύξεις για την υφαντική τέχνη κι έτσι πέρα από το αρχειακό υλικό, τη βιβλιογραφία κατάφερα να πληροφορηθώ ονόματα υφαντριών που ακόμα στις μέρες μας ασκούν το επάγγελμά τους ενεργά και στοχεύουν τόσο ανάπτυξή του όσο και στη διάδοση και μετάδοσή του στις επόμενες γενιές. Ύστερα από την προσωπική μου καταγραφή των ονομάτων ,αναζήτησα τρόπο για να έρθω η ίδια σε προσωπική επικοινωνία με τις υφάντρες. Όσον αφορά το μέρος που αφιέρωσα για την υφαντική τέχνη θέλω να επισημάνω ότι εστίασα σε περιπτώσεις που καλλιεργούν τη τέχνη του ορθού αργαλειού ο οποίος σύμφωνα με τις υφάντρες έχει καταβολές από την αρχαιότητα ,κάτι που αναζητώντας αρθρογραφία μπόρεσα να επιβεβαιώσω , δηλαδή πως υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ των ορθών αργαλειών της αρχαιότητας και τους σύγχρονους. Οι υφάντρες με τις οποίες επικοινώνησα υφαίνουν σε ορθό αργαλειό. Στην ενότητα όμως αφιερώνω ένα μέρος στις διεργασίες που πραγματοποιούνται στην υφαντική τέχνη από το στημόνι και το υφάδι έως και την ύφανση . Παραθέτω επίσης και φωτογραφίες του περασμένου αιώνα με γυναίκες που κάνουν την εργασία του γνεσίματος του μαλλιού. Επιπλέον , αναφέρομαι και σε διάφορα μέρη με παράδοση στην υφαντική καθώς και σε σύγχρονα εργαστήρια που πραγματοποιούν σεμινάρια ή κύκλους μαθημάτων με στόχο την μετάδοση και προώθηση της υφαντικής τέχνης καθώς και τη βιωματική επαφή του κοινού με αυτή. | el |
dc.format.extent | 177 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Από τον υλικό στον άυλο πολιτισμό. Η σημασία των χειροτεχνικών τεχνών για τη πολιτισμική μας κληρονομιά | el |
dc.title.alternative | From material to immaterial culture. The importance of crafts for our cultural heritage | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | The aim of this paper is to clarify what exactly constitutes culture whether it is tangible or intangible. In order to achieve this objective I have consulted foreign language articles and bibliography so as to be able to scientifically substantiate each definition that is put forward. Furthermore, in this paper I wish to present concrete examples of intangible cultural heritage. For this purpose, I listened to video interviews about the weaving art and thus, apart from the archival material, the bibliography, I was able to learn the names of weavers who still nowadays actively practice their profession and aim both to develop it and to spread and transmit it to the next generations. After my personal recording of the names , I sought a way to get in personal contact with the weavers myself. Regarding the part I devoted to the weaving art, I would like to point out that I focused on cases that cultivate the art of the right loom which, according to the weavers, has origins in antiquity ,something that by searching for articles I was able to confirm , namely that there are similarities between the right looms of antiquity and the modern ones. The weavers I contacted weave on a rectilinear loom. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες | el |
dc.subject.keyword | Πολιτισμός | el |
dc.subject.keyword | Κληρονομιά | el |
dc.subject.keyword | Διάσωση | el |
dc.subject.keyword | Άυλη κληρονομιά | el |
dc.subject.keyword | Υλική κληρονομιά | el |
dc.subject.keyword | Υφαντική | el |
dc.subject.keyword | Θέατρο σκιών | el |
dc.subject.keyword | Culture | el |
dc.subject.keyword | Heritage | el |
dc.subject.keyword | Rescue | el |
dc.subject.keyword | Intangible heritage | el |
dc.subject.keyword | Material heritage | el |
dc.subject.keyword | Weaving | el |
dc.subject.keyword | Shadow theater | el |
dc.date.defense | 2023-07-21 | |