Μελέτη σε εταιρείες 3PL : κοστολόγηση υπηρεσιών πελατών - δημιουργία οικ. προσφοράς, τεχνικές - προοπτικές
Master Thesis
Συγγραφέας
Μαράκης, Γεράσιμος
Ημερομηνία
2007-07-04Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Business logistics ; Customer services ; LogisticsΠερίληψη
Third Party Logistics είναι το outsourcing του συνόλου ή μέρους των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που αφορούν στα Logistics και η συνεργασία ενός φορέα παροχής υπηρεσιών Logistics (Third Party Logistics Provider) και μιας εμπορικής ή βιομηχανικής επιχείρησης (Third Party Logistics User), µε βασικό σκοπό τα προϊόντα να φτάσουν στον Τελικό Χρήστη (Customer) στο μικρότερο δυνατό χρόνο και κόστος, παράγοντες εξαιρετικής σημασίας για το προσφερόμενο, από τις επιχειρήσεις, έργο (Customer Service). Επιχειρώντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή μπορούμε να πούμε ότι μιλάμε για σύγχρονους όρους. Η έννοια του 3PL εμφανίστηκε στην Ευρώπη στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Με τη συνήθη χρονική υστέρηση εμφανίστηκε στην Ελλάδα περί τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Σήμερα παρατηρείται µία ολοένα αυξανόμενη εκδήλωση ενδιαφέροντος εταιρειών για την ανάληψη των υπηρεσιών της αποθήκευσης και διανομής όλων ή μέρους των προϊόντων τους από τρίτους – διανομείς (third party distribution). Ο 3PL συνεργάτης κυρίως δραστηριοποιείται στο τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας που ασχολείται με «Μεταφορά - Αποθήκευση – Διανομή». Ο 3PL πρέπει να διαθέτει υποδομές και μέσα για να επιτελέσει το έργο του. Χρειάζεται τεχνογνωσία, σύγχρονες τεχνικές management και φυσικά τη βοήθεια τεχνολογιών πληροφορικής ενώ ενεργεί στα πλαίσια ενός συγκεκριμένου και ήδη διαμορφωμένου πλάνου λειτουργίας του κυκλώματος Logistics μιας εταιρίας.