Διαχείριση προμηθειών : η συμμετοχή της στην αλυσίδα αξίας. Η περίπτωση μεγάλης επιχείρησης καταναλωτικών αγαθών
Master Thesis
Συγγραφέας
Ζαρωτιάδου, Καλλιόπη Η.
Ημερομηνία
2007-06-28Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Προμήθειες -- ΔιοίκησηΠερίληψη
Η λειτουργία των προμηθειών στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, αποκτά ρόλο κλειδί στην αλυσίδα αξίας και συμβάλλει άμεσα στη δημιουργία μακροχρόνιου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Μέσα από την παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται προσπάθεια προσέγγισης της διαχείρισης της λειτουργίας των προμηθειών, στο πλαίσιο προσφοράς της στην αλυσίδα αξίας, με αναφορά όλων των θεμάτων που σχετίζονται με τις σύγχρονες προμήθειες. Για την πρακτική εφαρμογή όσων αναφέρονται σε θεωρητικό επίπεδο, περιλαμβάνεται μελέτη περιπτώσεως για τη λειτουργία των προμηθειών σε μεγάλη επιχείρηση καταναλωτικών αγαθών. Βασικός στόχος των προμηθειών είναι η εξισορρόπηση σωστής ποιότητας, σωστής ποσότητας, σωστής πηγής προμήθειας, σωστού τόπου, σωστού χρόνου και σωστής τιμής. Σε σχέση με την αλυσίδα αξίας στόχος των προμηθειών είναι η αύξηση της αξίας του προϊόντος/ υπηρεσίας για τον τελικό καταναλωτή ώστε να ξεπερνά το πραγματικό κόστος, ενώ για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στόχος είναι η πληροφόρηση και καθοδήγηση στη λήψη σημαντικών επιχειρησιακών αποφάσεων. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη λειτουργία των προμηθειών και την αποτελεσματικότητα της, απαραίτητη κρίνεται η τοποθέτηση της λειτουργίας μέσα στην επιχείρηση ώστε να καθοριστεί η στρατηγική της, να μελετηθεί ο ρόλος και η δομή της, να γίνει σύνδεση με τις υπόλοιπες λειτουργίες της επιχείρησης και να καθιερωθούν οι σχετικές διαδικασίες. Ο ρόλος του τμήματος προμηθειών περιλαμβάνει έρευνα του περιβάλλοντος, διαμόρφωση στρατηγικής, πρόβλεψη ευκαιριών και απειλών και εκτέλεση του συνόλου των προμηθευτικών ενεργειών. Στην ομαλή εκτέλεση των ενεργειών αυτών συμβάλλει η καθιέρωση ή και η τυποποίηση των διαδικασιών, βάσει του αγοραστικού κύκλου.