Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων
Secondary education teachers' perceptions of developing social and emotional skills
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Δεξιότητες ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; ΕκπαιδευτικοίΠερίληψη
Η παρούσα ερευνητική εργασία επιχειρεί να εντοπίσει τις αντιλήψεις που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, η εργασία αποτελείται από το Α’ Μέρος που περιλαμβάνει τη βιβλιογραφική ανασκόπηση γύρω από τον τομέα των δεξιοτήτων γενικότερα, αλλά και ειδικότερα των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, στον εκπαιδευτικό χώρο. Το Β’ Μέρος παρουσιάζει και αναλύει. την έρευνα που πραγματοποιήθηκε. Τα δεδομένα της έρευνας, συλλέχθηκαν με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου σε δείγμα συνολικά 113 ατόμων και η δομή του ερωτηματολογίου διακρίθηκε σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος, χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Αξιολόγησης Συναισθηματικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων του «Καλού» Εκπαιδευτικού για την εξέταση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών, σχετικά με το πόσο σημαντικές είναι αυτές οι δεξιότητες, για τους ίδιους. Στο δεύτερο μέρος, χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Wang Law Emotional Intelligence Scale, για τον εντοπισμό της αντιληπτής Συναισθηματικής Νοημοσύνης των εκπαιδευτικών, ενώ στο τρίτο μέρος, περιλαμβάνονται κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις που απώτερο στόχο έχουν την καλύτερη ανάλυση της έρευνας. Το συμπέρασμα της εργασίας είναι, το γεγονός ότι οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιλαμβάνονται την τεράστια σημασία της απόκτησης κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, ενώ παράλληλα διαθέτουν και αρκετά υψηλά επίπεδα αντιληπτής Συναισθηματικής Νοημοσύνης. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι παρατηρήθηκε το φαινόμενο στις απόψεις των εκπαιδευτικών, ότι η Πολιτεία, δεν τους ενθαρρύνει να παρακολουθήσουν αντίστοιχα επιμορφωτικά σεμινάρια.