Η πνευματική ιδιοκτησία στα βιντεοπαιχνίδια
Intellectual property of video games
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πνευματική ιδιοκτησία ; IP ; Intellectual property ; Gaming ; Videogames ; Gaming IP ; Gaming intellectual property ; Πνευματικά δικαιώματα ; Βιντεοπαιχνίδια ; Games ; Copyrights ; RPG ; Dota ; GTA ; IP law ; Δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας ; Cyberpunk 2077 ; GAMING IP FTW! ; Easter eggs ; Mods ; Modding ; Νομική ; Εξαίρεση παρωδίας ; ΠαρωδίαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας των βιντεοπαιχνιδιών κυρίως ως προς το περιεχόμενο τους, την αντιμετώπιση τους ως σύνθετα πνευματικά έργα αποτελούμενα από επιμέρους πνευματικές δημιουργίες. Αναλύονται οι επι μέρους υποδιαιρέσεις της πνευματικής ιδιοκτησίας ενός βιντεοπαιχνιδιού που υπάγονται σε νομική προστασία, και πως τα δικαστήρια διαφόρων χωρών έχουν αντιμετωπίσει ποικίλες υποθέσεις, αρκετές φορές με αντιφατικές μεταξύ τους αποφάσεις. Αναφέρονται οι συχνότερα εφαρμοζόμενοι μέθοδοι προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας μέσω των πνευματικών δικαιωμάτων, οι συνήθεις συμβάσεις που αναπτύσσονται στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών για την προστασία από παράνομη και μη αδειοδοτημένη χρήση, όχι μόνο των δημιουργών, αλλά και των καλλιτεχνών που συμβάλουν στη υλοποίηση ενός βιντεοπαιχνιδιού. Επιπλέον, γίνεται μνεία σε μια σειρά από ειδικά θέματα που σχετίζονται με τη πνευματική ιδιοκτησία, τα οποία εφάπτονται σε μια περισσότερο «γκρίζα ζώνη» του δικαίου, λόγω της πολυπλοκότητας τους και εξαιτίας της σύνθετης φύσης των βιντεοπαιχνιδιών.