Ανασκόπηση προτεινόμενων ταξινομιών videogames και δημιουργία παιχνιδιού περιπέτειας στο gamemaker
Review of suggested taxonomies of videogames and creation of an adventure game in Gamemaker
Master Thesis
Συγγραφέας
Κουζουκάκης, Χρήστος
Ημερομηνία
2023-04Επιβλέπων
Παναγιωτόπουλος, ΘεμιστοκλήςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Βιβλιογραφική ανασκόπηση ; Παιχνίδια περιπέτειας ; Σχεδιασμός videogame ; Gamemaker ; Κριτήρια ταξινόμησηςΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση στα κριτήρια βάσει των οποίων διαμορφώθηκαν τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι ποικίλες ταξινομίες των βιντεοπαιχνιδιών, σε μια προσπάθεια παρουσίασης της εξελικτικής τους πορείας στον χρόνο, των διαφοροποιήσεών τους, των πλεονεκτημάτων αλλά και των περιορισμών τους. Οι τύποι διαδραστικότητας, η μηχανική, το θέμα, η χωρική ανάπτυξη, η αισθητική, το οπτικό στυλ, οι ψυχολογικές επιδράσεις, τα μαθησιακά αποτελέσματα, τα αντιληπτικά οφέλη, η εμπειρία του παιχνιδιού απετέλεσαν κατά καιρούς ταξινομικά κριτήρια.
Όλες οι προτεινόμενες ταξινομίες δίνουν έμφαση σε κάποιο στοιχείο, υποβαθμίζοντας κάποια άλλα και αποδεικνύοντας την πολυπλοκότητα των βιντεοπαιχνιδιών αλλά και την διάσταση ανάμεσα στην ακαδημαϊκή έρευνα και την εμπορική ορολογία. Στη συνέχεια, εξετάζεται αναλυτικά το είδος της περιπέτειας, ως προς την ιστορία και τα χαρακτηριστικά του. Παρά τις διαπιστωμένες αποκλίσεις των θεωρητικών προτάσεων ταξινόμησης που έχουν μέχρι τώρα κατατεθεί το είδος της περιπέτειας μοιάζει να αποτελεί παράδειγμα σταθερότητας και σαφούς οριοθέτησης. Παρά τη μακρά διάρκεια ζωής του, ή ίσως εξαιτίας αυτής, η περιπέτεια ως είδος έχει αποκρυσταλλώσει τα χαρακτηριστικά της και διακρίνεται με ευκολία από τα άλλα είδη διατηρώντας σταθερά μία από τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις του κοινού διαχρονικά. Στο δημιουργικό μέρος της εργασίας παραδίδονται παραδείγματα λειτουργίας της πλατφόρμας gamemaker που χρησιμοποιήθηκε, παρουσιάζεται αναλυτικά το παιχνίδι περιπέτειας που δημιουργήθηκε, με τον τίτλο Last minute hero και αναλύεται η διαδικασία συγγραφής του κώδικα και της παραμετροποίησης του παιχνιδιού.