Show simple item record

Ανασκόπηση προτεινόμενων ταξινομιών videogames και δημιουργία παιχνιδιού περιπέτειας στο gamemaker

dc.contributor.advisorΠαναγιωτόπουλος, Θεμιστοκλής
dc.contributor.authorΚουζουκάκης, Χρήστος
dc.date.accessioned2023-06-16T05:21:24Z
dc.date.available2023-06-16T05:21:24Z
dc.date.issued2023-04
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15496
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2918
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση στα κριτήρια βάσει των οποίων διαμορφώθηκαν τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι ποικίλες ταξινομίες των βιντεοπαιχνιδιών, σε μια προσπάθεια παρουσίασης της εξελικτικής τους πορείας στον χρόνο, των διαφοροποιήσεών τους, των πλεονεκτημάτων αλλά και των περιορισμών τους. Οι τύποι διαδραστικότητας, η μηχανική, το θέμα, η χωρική ανάπτυξη, η αισθητική, το οπτικό στυλ, οι ψυχολογικές επιδράσεις, τα μαθησιακά αποτελέσματα, τα αντιληπτικά οφέλη, η εμπειρία του παιχνιδιού απετέλεσαν κατά καιρούς ταξινομικά κριτήρια. Όλες οι προτεινόμενες ταξινομίες δίνουν έμφαση σε κάποιο στοιχείο, υποβαθμίζοντας κάποια άλλα και αποδεικνύοντας την πολυπλοκότητα των βιντεοπαιχνιδιών αλλά και την διάσταση ανάμεσα στην ακαδημαϊκή έρευνα και την εμπορική ορολογία. Στη συνέχεια, εξετάζεται αναλυτικά το είδος της περιπέτειας, ως προς την ιστορία και τα χαρακτηριστικά του. Παρά τις διαπιστωμένες αποκλίσεις των θεωρητικών προτάσεων ταξινόμησης που έχουν μέχρι τώρα κατατεθεί το είδος της περιπέτειας μοιάζει να αποτελεί παράδειγμα σταθερότητας και σαφούς οριοθέτησης. Παρά τη μακρά διάρκεια ζωής του, ή ίσως εξαιτίας αυτής, η περιπέτεια ως είδος έχει αποκρυσταλλώσει τα χαρακτηριστικά της και διακρίνεται με ευκολία από τα άλλα είδη διατηρώντας σταθερά μία από τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις του κοινού διαχρονικά. Στο δημιουργικό μέρος της εργασίας παραδίδονται παραδείγματα λειτουργίας της πλατφόρμας gamemaker που χρησιμοποιήθηκε, παρουσιάζεται αναλυτικά το παιχνίδι περιπέτειας που δημιουργήθηκε, με τον τίτλο Last minute hero και αναλύεται η διαδικασία συγγραφής του κώδικα και της παραμετροποίησης του παιχνιδιού.el
dc.format.extent120el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΑνασκόπηση προτεινόμενων ταξινομιών videogames και δημιουργία παιχνιδιού περιπέτειας στο gamemakerel
dc.title.alternativeReview of suggested taxonomies of videogames and creation of an adventure game in Gamemakerel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENIn the present work, a systematic bibliographic review is attempted on the criteria on which the various classifications of video games were formed in the last two decades, in an attempt to present their evolutionary course in time, their differences, advantages and limitations. The types of interactivity, the mechanics, the subject, the spatial development, the aesthetics, the visual style, the psychological effects, the learning outcomes, the perceptual benefits, the experience of the game have been at times taxonomic criteria. All the proposed classifications emphasize one element, degrading some others and proving the complexity of video games, but also the divergence between academic research and commercial terminology. Next, the type of adventure game is examined in detail, in terms of its history and characteristics. Despite the discrepancies in the theoretical classification propositions that have been submitted so far, the type of adventure seems to be an example of stability and clear demarcation. Despite its long lifespan, or perhaps because of it, adventure as a species has crystallized its characteristics and is easily distinguished from other species, maintaining firmly one of the first places in the preferences of the public over time. In the creative part, working examples of the used gamemaker platform are provided, the adventure game created under the title Last minute hero is presented in detail and the process of writing the code and configuring the game is analyzed.el
dc.contributor.masterΠροηγμένα Συστήματα Πληροφορικής - Ανάπτυξη Λογισμικού και Τεχνητής Νοημοσύνηςel
dc.subject.keywordΒιβλιογραφική ανασκόπησηel
dc.subject.keywordΠαιχνίδια περιπέτειαςel
dc.subject.keywordΣχεδιασμός videogameel
dc.subject.keywordGamemakerel
dc.subject.keywordΚριτήρια ταξινόμησηςel
dc.date.defense2023-04-07


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»