dc.contributor.advisor | Παναγιωτόπουλος, Θεμιστοκλής | |
dc.contributor.author | Κουζουκάκης, Χρήστος | |
dc.date.accessioned | 2023-06-16T05:21:24Z | |
dc.date.available | 2023-06-16T05:21:24Z | |
dc.date.issued | 2023-04 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15496 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2918 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση στα κριτήρια βάσει των οποίων διαμορφώθηκαν τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι ποικίλες ταξινομίες των βιντεοπαιχνιδιών, σε μια προσπάθεια παρουσίασης της εξελικτικής τους πορείας στον χρόνο, των διαφοροποιήσεών τους, των πλεονεκτημάτων αλλά και των περιορισμών τους. Οι τύποι διαδραστικότητας, η μηχανική, το θέμα, η χωρική ανάπτυξη, η αισθητική, το οπτικό στυλ, οι ψυχολογικές επιδράσεις, τα μαθησιακά αποτελέσματα, τα αντιληπτικά οφέλη, η εμπειρία του παιχνιδιού απετέλεσαν κατά καιρούς ταξινομικά κριτήρια.
Όλες οι προτεινόμενες ταξινομίες δίνουν έμφαση σε κάποιο στοιχείο, υποβαθμίζοντας κάποια άλλα και αποδεικνύοντας την πολυπλοκότητα των βιντεοπαιχνιδιών αλλά και την διάσταση ανάμεσα στην ακαδημαϊκή έρευνα και την εμπορική ορολογία. Στη συνέχεια, εξετάζεται αναλυτικά το είδος της περιπέτειας, ως προς την ιστορία και τα χαρακτηριστικά του. Παρά τις διαπιστωμένες αποκλίσεις των θεωρητικών προτάσεων ταξινόμησης που έχουν μέχρι τώρα κατατεθεί το είδος της περιπέτειας μοιάζει να αποτελεί παράδειγμα σταθερότητας και σαφούς οριοθέτησης. Παρά τη μακρά διάρκεια ζωής του, ή ίσως εξαιτίας αυτής, η περιπέτεια ως είδος έχει αποκρυσταλλώσει τα χαρακτηριστικά της και διακρίνεται με ευκολία από τα άλλα είδη διατηρώντας σταθερά μία από τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις του κοινού διαχρονικά. Στο δημιουργικό μέρος της εργασίας παραδίδονται παραδείγματα λειτουργίας της πλατφόρμας gamemaker που χρησιμοποιήθηκε, παρουσιάζεται αναλυτικά το παιχνίδι περιπέτειας που δημιουργήθηκε, με τον τίτλο Last minute hero και αναλύεται η διαδικασία συγγραφής του κώδικα και της παραμετροποίησης του παιχνιδιού. | el |
dc.format.extent | 120 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Ανασκόπηση προτεινόμενων ταξινομιών videogames και δημιουργία παιχνιδιού περιπέτειας στο gamemaker | el |
dc.title.alternative | Review of suggested taxonomies of videogames and creation of an adventure game in Gamemaker | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | In the present work, a systematic bibliographic review is attempted on the criteria on which the various classifications of video games were formed in the last two decades, in an attempt to present their evolutionary course in time, their differences, advantages and limitations. The types of interactivity, the mechanics, the subject, the spatial development, the aesthetics, the visual style, the psychological effects, the learning outcomes, the perceptual benefits, the experience of the game have been at times taxonomic criteria.
All the proposed classifications emphasize one element, degrading some others and proving the complexity of video games, but also the divergence between academic research and commercial terminology. Next, the type of adventure game is examined in detail, in terms of its history and characteristics. Despite the discrepancies in the theoretical classification propositions that have been submitted so far, the type of adventure seems to be an example of stability and clear demarcation. Despite its long lifespan, or perhaps because of it, adventure as a species has crystallized its characteristics and is easily distinguished from other species, maintaining firmly one of the first places in the preferences of the public over time. In the creative part, working examples of the used gamemaker platform are provided, the adventure game created under the title Last minute hero is presented in detail and the process of writing the code and configuring the game is analyzed. | el |
dc.contributor.master | Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής - Ανάπτυξη Λογισμικού και Τεχνητής Νοημοσύνης | el |
dc.subject.keyword | Βιβλιογραφική ανασκόπηση | el |
dc.subject.keyword | Παιχνίδια περιπέτειας | el |
dc.subject.keyword | Σχεδιασμός videogame | el |
dc.subject.keyword | Gamemaker | el |
dc.subject.keyword | Κριτήρια ταξινόμησης | el |
dc.date.defense | 2023-04-07 | |