Πρακτικές και στρατηγικές πολυκαναλικής παρουσίας στον φαρμακευτικό κλάδο
Master Thesis
Συγγραφέας
Καλπουζάνης, Χρήστος
Ημερομηνία
2023-03-07Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Μάρκετινγκ ; Omni-channel ; Multi-channel ; Φαρμακευτική εταιρία ; Ιατρικός επισκέπτης ; Επαγγελματίας υγείαςΠερίληψη
Το ψηφιακό επιχειρείν στην σημερινή εποχή αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις. Νέα εργαλεία εντάσσονται στην καθημερινότητα των εταιριών και εξελίσσουν τον τρόπο που δραστηριοποιούνται εμπορικά. Στην φαρμακοβιομηχανία τα εργαλεία αυτά, πολλά από τα οποία αποτελούν απόρροια της Covid και post Covid εποχής, αποτελούν βασικό πυλώνα στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, εξελίσσοντας με ταχύτατους ρυθμούς σε πολλαπλά επίπεδα τη δραστηριοποίηση τους, ενώ ταυτόχρονα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού των εταιριών επενδύεται σε νέες τεχνολογίες. Η παρούσα εργασία στοχεύει να διερευνήσει και να αναλύσει το ρόλο του ψηφιακού μετασχηματισμού «digital transformation» στην βάση της επικοινωνιακής πολιτικής των φαρμακευτικών εταιριών αλλά και στον τρόπο που οι εργαζόμενοι μέσα σε αυτές αντιλαμβάνονται, αξιολογούν και ενεργούν για την καλύτερη δυνατή επίτευξη αυτής. Για την αξιολόγηση αυτών των πληροφοριών σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο όπου εργαζόμενοι από διάφορα επίπεδα μέσα σε έναν φαρμακευτικό οργανισμό (market access, marketing, medical, human resource, κτλ.) κλήθηκαν να απαντήσουν ανώνυμα σε μία σειρά ερωτήσεων. Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει τα επίπεδα ανάπτυξης και υιοθέτησης νέων ψηφιακών τεχνολογιών από φαρμακευτικές εταιρίες που εδράζονται στην Ελλάδα, πως αυτές διαμορφώνουν το περιβάλλον και τις συνθήκες στην επικοινωνία μάρκετινγκ και τελικά πως αυτό επηρεάζει την πελατειακή και εμπορική δυναμική.