Συν-ανταγωνισμός ως στρατηγική της επιχείρησης : μελέτες περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συν-ανταγωνισμός ; Συν-ανταγωνισμός και δημιουργία αξίας ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με συν-ανταγωνισμόΠερίληψη
Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας, είναι να αναπτύξει μία επιχειρηματική στρατηγική που δεν είναι τόσο διαδεδομένη. Πολλές φορές, ακόμα και φοιτητές μεταπτυχιακών προγραμμάτων μπορεί απλώς να έχουν ακούσει για αυτή, αλλά να μην γνωρίζουν πως θα χρησιμοποιήσουν μία τέτοια στρατηγική.
Αυτό συμβαίνει πρωτίστως, επειδή η στρατηγική αυτή είναι μια σχετικά νέα μορφή, με την οποία οι επιχειρήσεις θα μπορούν να έχουν καλύτερη ανταγωνιστική θέση εντός του κλάδου που δραστηριοποιούνται, όταν συνεργάζονται με τους ανταγωνιστές τους. Κάτι που φυσικά έρχεται σε αντίθεση με την επι δεκαετιών άποψη μεγάλων συγγραφέων, όπως ο Porter (1985) και ο Aveni (1994), που έχουν δημιουργήσει διαχρονικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Φυσικά, τα μοντέλα αυτά είναι αναγκαία στο κόσμο των επιχειρήσεων, όμως η παρούσα διπλωματική εργασία έρχεται να δώσει μια διαφορετική εικόνα, πως μπορεί να υπάρξει και η συνεργασία ταυτόχρονα. Συνεπώς, δεν είναι τυχαία η έκφραση που χρησιμοποίησαν οι Adam M. Brandenburger & Barry J. Nalebuff (1996) που αναφέρει: “πόλεμος και ειρήνη μαζί; Και όμως Ναι”.