Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΛεπενίτσα, Στυλιανή
dc.date.accessioned2023-03-02T07:17:07Z
dc.date.available2023-03-02T07:17:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15192
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2614
dc.description.abstractΣτις μέρες μας, καθώς η τεχνολογία και η κοινωνία εξελίσσονται διαρκώς, έχει δημιουργηθεί η ανάγκη εισχώρησης νέων τρόπων μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο 21ος αιώνας απαιτεί την κατάκτηση μίας ποικιλίας δεξιοτήτων με σημαντικότερες την επικοινωνία, τη συνεργασία, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και την κριτική σκέψη. Η μεθοδολογία Agile, η οποία μελετάται σε αυτήν την εργασία, έχει ως στόχο να ικανοποιήσει μια ποικιλία δεξιοτήτων με πιο βασικές τις προαναφερθείσες. Για την ανάγκη της παρούσας έρευνας, δημιουργήθηκε ένα εργαστήριο στην εκπαιδευτική πλατφόρμα Moodle, με στόχο άτομα προπτυχιακού επιπέδου να έρθουν σε επαφή με αυτήν τη νέα για τα εκπαιδευτικά δεδομένα μεθοδολογία. Μετά το τέλος του εργαστηρίου, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να εφαρμόσουν αυτή τη διαδικασία τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε οποιονδήποτε άλλον τομέα της εργασίας τους. Η θεωρία μάθησης που χρησιμοποιήθηκε σε συνδυασμό με τη μεθοδολογία Agile είναι η Project Based Learning καθώς επίσης και η μέθοδος ABC Learning Design. Η επιλογή του συνδυασμού της Project Based Learning και της Agile έγινε καθώς αυτές αποτελούν σύγχρονες τεχνικές που διατηρούν τη μάθηση προσανατολισμένη στον εκπαιδευτικό στόχο. Οι μαθητές γίνονται κύριοι συμμέτοχοι στη μαθησιακή διαδικασία. Μάλιστα, από τις μεθοδολογίες Agile, η Scrum με την οποία θα ασχοληθούμε στην παρούσα ερευνητική προσέγγιση, είναι ωφέλιμη για περιβάλλοντα Project Based Learning διότι μειώνει τον κίνδυνο για αναπάντεχα προβλήματα, λόγω της διχοτόμησης των εργασιών. Επιπροσθέτως, η ABC Learning Design παρουσιάζει πολλά κοινά σημεία με τη μεθοδολογία Scrum. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση χρησιμοποιήθηκε σαν μέσο αποτίμησης της εργασίας των συμμετεχόντων φοιτητών στο τέλος του τρίτου κύκλου εργασιών. Οι φοιτητές, χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών ατόμων (ή των δύο ατόμων όπου δεν υπήρχε τρίτο άτομο να συμπληρώσει την ομάδα) ώστε να καταφέρουν να ολοκληρώσουν το εργαστήριο και τους κύκλους εργασιών που προϋποθέτει η μεθοδολογία. Βέβαια για την ολοκλήρωση του εργαστηρίου σημαντικό ρόλο έπαιξε η ποικιλία των εργαλείων που μπορούν να ενσωματωθούν στην πλατφόρμα Moodle καθώς και οι δυνατότητες που αυτή προσφέρει. Από την έρευνα που πραγματοποιήσαμε στις κάρτες ABC διαπιστώσαμε ότι οι εκπαιδευόμενοι χρησιμοποίησαν ποικιλία μέσων για να ανταπεξέλθουν στην εργασία που τους δόθηκε. Από την έρευνα που αφορά το ερωτηματολόγιο διαπιστώσαμε ότι οι φοιτητές κατανόησαν σε μεγάλο βαθμό τη μεθοδολογία Agile, ενίσχυσαν τις ψηφιακές τους γνώσεις και δεξιότητες, την ικανότητα διαχείρισης πληροφοριών και την κριτική σκέψη. Επιπρόσθετα, ανέπτυξαν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και τη μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία, τα οποία αποτελούν σημαντικά στοιχεία της μεθοδολογίας. Τέλος, στάθηκαν δημιουργικοί και κατάφεραν να επιτύχουν την αυτορρύθμισή τους. Η παρούσα εργασία λοιπόν παρέχει σημαντικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα της μεθοδολογίας Agile στην εκπαιδευτική διαδικασία, ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με μεθοδολογίες όπως η Project Based Learning.el
dc.format.extent141el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΔιερεύνηση της αποτελεσματικότητας της μεθοδολογίας Agile σε περιβάλλον e- Learning στην τριτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENNowadays, as technology and society are constantly evolving, there is a need to introduce new ways of learning into the educational process. The 21st century requires the acquisition of a variety of skills the most important of which are communication, collaboration, problem solving and critical thinking. The Agile Methodology, which is studied in this paper, aims to satisfy a variety of skills with the most basic ones being mentioned before. For the present research, a workshop was created on the educational platform Moodle, in order for the students to get in touch with this new methodology for educational data and to operate following its aspects. After the end of the workshop, the trainees will be able to apply this process both in education and in any other field of their work. The learning theory used in conjunction with the Agile Methodology is Project Based Learning as well as the ABC learning design method. The choice of combining Project Based Learning and Agile was made as these are modern techniques that keep learning oriented towards the educational goal. Students become active participants in the learning process. In fact, from the Agile Methodologies, Scrum, which we studied in the present research approach, is beneficial for Project Based Learning environments because it reduces the risk of unexpected problems, due to the division of tasks. Additionally, ABC Learning Design shares many common features with the Scrum Methodology. In this particular case, however, it was used as a means of evaluating the work of the participating students at the end of the third Sprint. The students were divided into groups of three (or two where there was no third person to complete the group) to enable them to complete the workshop and the sprints required by the methodology. Additionally, the variety of tools that can be integrated into the Moodle platform, as well as the possibilities it offers played an important role in the completion of the workshop. As for the survey we conducted on the ABC cards we found that learners used a variety of tools to cope with the work they were given. From the quantitative research carried out in the questionnaire we found that the students understood the Agile Methodology to a great extent, enhanced their digital knowledge and skills, information management ability and critical thinking. In addition, they developed their problem-solving skills and interpersonal communication and collaboration, which are the most important elements of this methodology. Finally, they were creative and achieved self - regulation. This paper, therefore, provides important evidence for the effectiveness of the Agile Methodology in the educational process, especially if it is combined with methodologies such as Project Based Learning.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordProject based learningel
dc.subject.keywordΔεξιότητες 21ου αιώναel
dc.subject.keywordAgileel
dc.subject.keywordScrumel
dc.subject.keywordSprintsel
dc.subject.keywordABC Learning Designel
dc.subject.keywordABC Learning Cardsel
dc.date.defense2023-02-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»