Διερεύνηση της σχέσης εκπαίδευσης και οικονομικής ανάπτυξης : οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
Investigation of the relationship between education and economic development : teachers' perceptions
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικονομική ανάπτυξη ; Ανθρώπινο κεφάλαιο ; Εκπαίδευση ; Εκπαιδευτικοί ; Αντιλήψεις ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία ερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας όσον αφορά τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην εκπαίδευση και στην οικονομική ανάπτυξη, καθώς και τους παράγοντες που διαμορφώνουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος και ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο μέσω του google forms. Γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων και διαπιστώνονται οι συσχετίσεις με βάση τον συντελεστή Kendal. Μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων και σύμφωνα με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών διαπιστώνεται πως η εκπαίδευση έχει σημαντική συμβολή στην ατομική και στην κοινωνική ευημερία και αποτελεί βασικό παράγοντα για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη μιας κοινωνίας, καθώς διαμορφώνει υπεύθυνους, σκεπτόμενους και ανεξάρτητους πολίτες. Επίσης, οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν οι πολίτες μέσω της εκπαίδευσης αποτελούν βασικούς πυλώνες της οικονομικής ανάπτυξης και συντελούν στην απασχόληση και στην οριοθέτηση αμοιβών. Σημαντικοί παράγοντες της διαμόρφωσης των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών είναι η ενασχόληση τους με θέματα κοινωνικού, εκπαιδευτικού και οικονομικού περιεχομένου, η συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές δράσεις και η θετική τους στάση για την συμβολή της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική και την παραγωγική διαδικασία.