Κοινωνικό marketing και ΑΜΕΑ
Social marketing and people with disabilities
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Κοινωνικό μάρκετινγκ ; ΑΜΕΑ ; Θεωρία 4P ; Δημόσια υγείαΠερίληψη
Το μάρκετινγκ αποτελεί αναπόσταστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων σε όλο τον
πλανήτη. Δεκαετίες πριν, με την εμφάνιση της τηλεόρασης και των διαφημίσεων, αλλά κυρίως
τα τελευταία χρόνια με τη ραγδαία εξάπλωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όλοι οι χρήστες
γίνονται αποδέκτες ποικιλίας διαφημίσεων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι θεωρίες
μάρκετινγκ που παρουσιάζονται στο πρώτο κεφάλαιο, βρίσκουν εφαρμογή σε όλο το φάσμα
κατηγοριών μάρκετινγκ που έχουν αναφερθεί κατά την εξέλιξη του μάρκετινγκ. Στο δεύτερο
κεφάλαιο, γίνεται μια εκτενής αναφορά στο κοινωνικό μάρκετινγκ, το οποίο αναφέρθηκε για
πρώτη φορά από τους Kotler και Zaltman το 1971. Σκοπός του κοινωνικού μάρκετινγκ είναι να
ωθήσει τους αποδέκτες να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους προς όφελος του κοινωνικού
συνόλου. Έπειτα, στο τρίτο κεφάλαιο, έρχεται το κοινωνικό μάρκετινγκ για άτομα με ειδικές
ανάγκες, την ανάγκη ένταξής τους στην κοινωνία και πώς μέσα από το κοινωνικό μάρκετινγκ η
κοινωνία μπορεί να αλλάξει την αντίληψή της απέναντι σε άτομα με νοητική αναπηρία. Στο
τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η σύνδεση του κοινωνικού μάρκετινγκ με τη δημόσια υγεία
και πώς η θεωρία των 4P που αναφέρθηκε στο πρώτο κεφάλαιο, βρίσκει εφαρμογή στον τομέα
της δημόσιας υγείας. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο, παρατίθενται βήμα βήμα οι κινήσεις που
προτείνουν οι Kotler και Lee (2008) για τη δημιουργία μιας καμπάνιας κοινωνικού μάρκετινγκ.