Σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού στο μάθημα ΤΠΕ και Πληροφορική ΣΤ΄ Δημοτικού που στηρίζεται στο Scratch
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια ; Scratch ; Ψηφιακές δεξιότητες μαθητών ; Κοινωνικές δεξιότητες μαθητών ; Προγραμματισμός ; Έξυπνα συστήματα παραγωγήςΠερίληψη
Τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια αποτελούν μια εκπαιδευτική καινοτομία, η οποία ανταποκρίνεται στις συνήθειες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Τυπικά, η αξιοποίησή τους στη σχολική εκπαίδευση στοχεύει να ενισχύσει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, τη συνεργασία και την ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων. Στο πλαίσιο αυτό η παρούσα μεταπτυχική διπλωματική εργασία μελετά τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και την εφαρμογή ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού παιχνιδιού με χρήση του εργαλείου Scratch, στο πλαίσιο του μαθήματος "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και Πληροφορική" της ΣΤ' τάξης Δημοτικού με στόχο οι μαθητές να εξοικειωθούν με την χρήση ενός έξυπνου συστήματος παραγωγής αναπτύσσοντας έτσι τις ψηφιακές τους δεξιότητες, την κατανόηση των εισροών και εκροών σε ένα υπολογιστικό σύστημα και την απόκτηση μιας γενικής εικόνας για τη λειτουργία των γραμμών παραγωγής.
Οι στόχοι του εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού χωρίζονται σε δυο κατηγορίες, την κατανόηση βασικών εννοιών και τμημάτων του προγραμματισμού και την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Στα πλαίσια αυτά αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνήσει κατά πόσο ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι υποστηρίζει την επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος "Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και Πληροφορική" της ΣΤ' τάξης Δημοτικού, εάν κινητοποιεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με το μάθημα και αν το ίδιο παιχνίδι αναπτύσσει τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών.