Στρατηγική βιομηχανικού μάρκετινγκ για βιώσιμη ανάπτυξη
Industrial marketing strategy for sustainable growth
Master Thesis
Συγγραφέας
Πρίφτης, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2022-11-15Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Marketing ; Marketing strategy ; SustainabilityΠερίληψη
Παρόλο που υπάρχει υψηλή σχέση ανάμεσα στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, τη σημαντική έρευνα για τα αποτελέσματα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στις καταναλωτικές αγορές και στην τρέχουσα επιχειρηματική πρακτική, οι έρευνες για το πόσο επηρεάζει η ΕΚΕ τις οργανωτικές επιχειρηματικές σχέσεις είναι σπάνιες. Με βάση τη θεωρία των ενδιαφερόμενων μερών, αναπτύσσεται από τους μελετητές μια εμπειρική δομή ενός πλαισίου επιρροής της δέσμευσης ΕΚΕ από έναν προμηθευτή και τα αποτελέσματα που έχουν οι πελάτες του οργανισμού. Η συγκεκριμένη διατριβή διακρίνει και εξετάζει τις δύο βασικές επιχειρηματικές θεωρίες, δηλαδή τον προσανατολισμό των ενδιαφερομένων και της αγοράς, ως ανταγωνιστικές στρατηγικές για την εταιρική ευθύνη και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Οι δύο αυτές στρατηγικές τοποθετούν την ευθύνη έξω από την επιχείρηση, ενώ δίνουν ρόλο είτε στους ενδιαφερόμενους είτε στους πελάτες βάσει της στρατηγικής. Επίσης, και οι δύο αυτές στρατηγικές βασίζονται σε υποθέσεις οι οποίες συνδέονται με την αδύναμη βιωσιμότητα στην καλύτερη περίπτωση, η οποία θεωρείται ότι είναι ανεπαρκής, για να επιτευχθεί η βιωσιμότητα στο χώρο και στο χρόνο. Συνεπώς, προτείνεται ότι απαιτείται ένας νέος προσανατολισμός έτσι ώστε η εταιρείες να συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη αναπτύσσοντας στρατηγική βιομηχανικού μάρκετινγκ για τη βιώσιμη ανάπτυξη.