Σχολική ηγεσία και διαχείριση ενεργειακής κρίσης. Απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον τρόπο διαχείρισης της ενεργειακής κρίσης στον νομό Τρικάλων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ενεργειακή κρίση ; Σχολική ηγεσία ; Διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ; Διευθύντριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ; Energy crisis ; School leadership ; Principals of the primary educationΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία η οποία τιτλοφορεί ως ‘Σχολική ηγεσία και διαχείριση ενεργειακής κρίσης: Απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον τρόπο διαχείρισης της ενεργειακής κρίσης στον νομό Τρικάλων’, αποτελεί μια πρωτογενή ποσοτική έρευνα, η οποία έχει ως στόχο να ερευνήσει τον βαθμό στον οποίο η σύγχρονη ενεργειακή κρίση έχει επηρεάσει τη λειτουργία των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών μονάδων στον νομό Τρικάλων υπό την σκοπιά των διευθυντών, και να εξετάσει την άποψη των διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό Τρικάλων, αναφορικά με τις επιπτώσεις που επιφέρει η σύγχρονη ενεργειακή κρίση ως προς τη λειτουργία του σχολείου, το σχολικό κλίμα, τις στάσεις μαθητών και ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στόχος επίσης είναι να διερευνηθεί το πως θεωρούν οι ηγέτες αυτών των σχολείων στον νομό Τρικάλων ότι μπορούν να εμπλακούν ή έχουν εμπλακεί στην αντιμετώπιση της κρίσης. Για την επίτευξη των ερευνητικών σκοπών, υιοθετήθηκε μια ποσοτική μελέτη, αξιοποιώντας ως ερευνητικό εργαλείο το δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο κατασκευάστηκε από την ίδια την ερευνήτρια, για τους σκοπούς της έρευνας, με τη βοήθεια της σχετικής βιβλιογραφίας. Η διανομή του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε με δια ζώσης και εξ αποστάσεως μεθόδους, σε δείγμα εκατό διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία), στο νομό Τρικάλων. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν σε περιγραφική κατανομή συχνοτήτων (frequencies), τα οποία έπειτα αναλύθηκαν με τη συνοδεία της βιβλιογραφίας. Μέσα από την παρούσα έρευνα διαπιστώθηκε ότι η πλειονότητα των διευθυντών/τριών ενώ εκπονούν σχέδια αντιμετώπισης για την ενεργειακή κρίση, δηλώνουν ότι λόγω της έλλειψης των οικονομικών πόρων, δεν μπορούν να τα εφαρμόσουν. Επίσης, η πλειονότητα των διευθυντών προβαίνει σε διαχείριση αυτής της κρίσης με δημιουργικούς τρόπους, και λιγότερο με τρόπους που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας ή το σχεδιασμό των σχολείων με βάση ηλιακά πάνελ, κάτι που με βάση την βιβλιογραφία οφείλεται στην έλλειψη πόρων και γνώσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ταυτίζονται και συμπληρώνουν πορίσματα άλλων μελετών, που έχουν επιτευχθεί εκτός Ελλάδας. Δεν υπάρχουν έρευνες σε εθνικό επίπεδο που να δίνουν τη δυνατότητα συγκρισιμότητας των πορισμάτων της παρούσας έρευνας.
Λέξεις – κλειδιά: ενεργειακή κρίση, σχολική ηγεσία, διευθυντές/τριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης