dc.contributor.advisor | Κοτταρίδη, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.author | Μπουντούρη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2022-12-21T15:07:31Z | |
dc.date.available | 2022-12-21T15:07:31Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14953 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2375 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία η οποία τιτλοφορεί ως ‘Σχολική ηγεσία και διαχείριση ενεργειακής κρίσης: Απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον τρόπο διαχείρισης της ενεργειακής κρίσης στον νομό Τρικάλων’, αποτελεί μια πρωτογενή ποσοτική έρευνα, η οποία έχει ως στόχο να ερευνήσει τον βαθμό στον οποίο η σύγχρονη ενεργειακή κρίση έχει επηρεάσει τη λειτουργία των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών μονάδων στον νομό Τρικάλων υπό την σκοπιά των διευθυντών, και να εξετάσει την άποψη των διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό Τρικάλων, αναφορικά με τις επιπτώσεις που επιφέρει η σύγχρονη ενεργειακή κρίση ως προς τη λειτουργία του σχολείου, το σχολικό κλίμα, τις στάσεις μαθητών και ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στόχος επίσης είναι να διερευνηθεί το πως θεωρούν οι ηγέτες αυτών των σχολείων στον νομό Τρικάλων ότι μπορούν να εμπλακούν ή έχουν εμπλακεί στην αντιμετώπιση της κρίσης. Για την επίτευξη των ερευνητικών σκοπών, υιοθετήθηκε μια ποσοτική μελέτη, αξιοποιώντας ως ερευνητικό εργαλείο το δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο κατασκευάστηκε από την ίδια την ερευνήτρια, για τους σκοπούς της έρευνας, με τη βοήθεια της σχετικής βιβλιογραφίας. Η διανομή του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε με δια ζώσης και εξ αποστάσεως μεθόδους, σε δείγμα εκατό διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία), στο νομό Τρικάλων. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν σε περιγραφική κατανομή συχνοτήτων (frequencies), τα οποία έπειτα αναλύθηκαν με τη συνοδεία της βιβλιογραφίας. Μέσα από την παρούσα έρευνα διαπιστώθηκε ότι η πλειονότητα των διευθυντών/τριών ενώ εκπονούν σχέδια αντιμετώπισης για την ενεργειακή κρίση, δηλώνουν ότι λόγω της έλλειψης των οικονομικών πόρων, δεν μπορούν να τα εφαρμόσουν. Επίσης, η πλειονότητα των διευθυντών προβαίνει σε διαχείριση αυτής της κρίσης με δημιουργικούς τρόπους, και λιγότερο με τρόπους που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας ή το σχεδιασμό των σχολείων με βάση ηλιακά πάνελ, κάτι που με βάση την βιβλιογραφία οφείλεται στην έλλειψη πόρων και γνώσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας ταυτίζονται και συμπληρώνουν πορίσματα άλλων μελετών, που έχουν επιτευχθεί εκτός Ελλάδας. Δεν υπάρχουν έρευνες σε εθνικό επίπεδο που να δίνουν τη δυνατότητα συγκρισιμότητας των πορισμάτων της παρούσας έρευνας.
Λέξεις – κλειδιά: ενεργειακή κρίση, σχολική ηγεσία, διευθυντές/τριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.format.extent | 82 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.title | Σχολική ηγεσία και διαχείριση ενεργειακής κρίσης. Απόψεις διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον τρόπο διαχείρισης της ενεργειακής κρίσης στον νομό Τρικάλων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The present thesis entitled as ‘School leadership and energy crisis management: Views of primary school principals on how to manage the energy crisis in the prefecture of Trikala’, is primary quantitative research, which aims to investigate the extent to which the energy crisis has affected the operation of primary education units in Trikala from the point of view of the principals, and to examine the point of view of the principals of primary education in Trikala regarding all the effects of the modern energy crisis on the operation of the school, the school climate, student attitudes and quality of education provided. The aim of the present thesis is also to investigate how the leaders of these schools in Trikala think they can be involved or have been involved in dealing with the energy crisis. To achieve the research objectives a quantitative study was adopted utilizing as a research tool the structured questionnaire, which was constructed by the researcher herself for the purposes of the research, in according to the literature. The distribution of the questionnaire was carried out by face-to-face and remote methodologies, to a sample of one hundred principals of the primary education (kindergartens and elementary schools), in Trikala. The survey results were analyzed in a descriptive distribution of frequencies which were analyzed afterwards with the accompanying literature. Through this research, it was found that the majority of principals in Trikala, while preparing plans to deal with the energy crisis, state that due to the lack of financial resources, they cannot implement them. Also, the majority of school principals manage this crisis in creative ways, and less so in ways that involve energy conservation or designing schools with solar panels, which the literature suggests is happening due to a lack of resources and knowledge. The results of the research identify and complement the findings of other studies, which have been achieved out of Greece there’re no surveys in Greece to be compared to the findings of our survey.
Key – words: [managing] the energy crisis, school leadership, principals of the primary education | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Ενεργειακή κρίση | el |
dc.subject.keyword | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Διευθύντριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Energy crisis | el |
dc.subject.keyword | School leadership | el |
dc.subject.keyword | Principals of the primary education | el |
dc.date.defense | 2022-12-19 | |