Τα συμπεριφορικά οικονομικά και η εφαρμογή τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
The behavioural economics and their application in primary education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συμπεριφορικά οικονομικά ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Nudge Theory ; Γονεϊκή εμπλοκήΠερίληψη
Τα Συμπεριφορικά Οικονομικά έχουν πλέον ξεπεράσει την απλή ακαδημαϊκή περιέργεια,
αγγίζοντας σχεδόν κάθε τομέα της σύγχρονης οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα
της εκπαίδευσης.
Η απόφαση κάθε ατόμου για το πόσο θα επενδύσει στην εκπαίδευσή του είναι μία από τις
σημαντικότερες οικονομικές αποφάσεις που λαμβάνει κατά τη διάρκεια της ζωής του. Αυτή η
απόφαση, στην προσχολική και παιδική ηλικία εξαρτάται από το γεγονός ότι οι γονείς καλούνται
να κάνουν επενδύσεις στην ακαδημαϊκή μόρφωση των παιδιών τους, προκειμένου να τους
εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμα οφέλη. Τα Συμπεριφορικά Οικονομικά και η Θεωρία της Ώθησης,
μέσα από την ενίσχυση γνωστικών και μαλακών δεξιοτήτων και την παροχή κινήτρων, ενισχύουν
αυτές τις αποφάσεις.
Στην εργασία αυτή διερευνώνται οι παράγοντες που ωθούν τους γονείς στην βέλτιστη
επιλογή ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα παιδιά τους. Στην
έρευνα συμμετείχαν 150 γονείς, απαντώντας σε ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικής μορφής. Ύστερα
από ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν, προκύπτει ότι οι γονείς που
προσφέρουν στα παιδιά τους ιδιωτική εκπαίδευση είναι δυσαρεστημένοι από την παροχή
κατάλληλης εκπαίδευσης από το Δημόσιο Σχολείο. Τα κίνητρα τους είναι η παροχή πλούσιου
υλικοτεχνικού εξοπλισμού, οι καλύτερες κτιριακές εγκαταστάσεις, τα ευέλικτα ωράρια και η
εξατομικευμένη διδασκαλία.
Συνεπώς, η απόφαση των γονέων να επενδύσουν στην εκπαίδευση των παιδιών τους
ερμηνεύεται από τα Συμπεριφορικά Οικονομικά και την Θεωρία της Ώθησης, καθώς προτιμούν να
πληρώσουν επιπλέον ώστε να παρέχουν στα παιδιά τους καλύτερη -κατ’ αυτούς- εκπαίδευση
έχοντας σαν κίνητρο την μελλοντική τους κοινωνικοοικονομική και επαγγελματική
αποκατάσταση.
Σημαντικοί Όροι: Συμπεριφορισμός, Συμπεριφορικά Οικονομικά, Νυγμός (Nudge), Λήψη
αποφάσεων, Σχολική αποτελεσματικότητα