dc.contributor.advisor | Χλέτσος, Θεολόγος - Μιχαήλ | |
dc.contributor.author | Ρουσάκου, Βιολέττα | |
dc.date.accessioned | 2022-12-21T14:28:06Z | |
dc.date.available | 2022-12-21T14:28:06Z | |
dc.date.issued | 2022-12 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14948 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2370 | |
dc.description.abstract | Τα Συμπεριφορικά Οικονομικά έχουν πλέον ξεπεράσει την απλή ακαδημαϊκή περιέργεια,
αγγίζοντας σχεδόν κάθε τομέα της σύγχρονης οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα
της εκπαίδευσης.
Η απόφαση κάθε ατόμου για το πόσο θα επενδύσει στην εκπαίδευσή του είναι μία από τις
σημαντικότερες οικονομικές αποφάσεις που λαμβάνει κατά τη διάρκεια της ζωής του. Αυτή η
απόφαση, στην προσχολική και παιδική ηλικία εξαρτάται από το γεγονός ότι οι γονείς καλούνται
να κάνουν επενδύσεις στην ακαδημαϊκή μόρφωση των παιδιών τους, προκειμένου να τους
εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμα οφέλη. Τα Συμπεριφορικά Οικονομικά και η Θεωρία της Ώθησης,
μέσα από την ενίσχυση γνωστικών και μαλακών δεξιοτήτων και την παροχή κινήτρων, ενισχύουν
αυτές τις αποφάσεις.
Στην εργασία αυτή διερευνώνται οι παράγοντες που ωθούν τους γονείς στην βέλτιστη
επιλογή ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα παιδιά τους. Στην
έρευνα συμμετείχαν 150 γονείς, απαντώντας σε ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικής μορφής. Ύστερα
από ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν, προκύπτει ότι οι γονείς που
προσφέρουν στα παιδιά τους ιδιωτική εκπαίδευση είναι δυσαρεστημένοι από την παροχή
κατάλληλης εκπαίδευσης από το Δημόσιο Σχολείο. Τα κίνητρα τους είναι η παροχή πλούσιου
υλικοτεχνικού εξοπλισμού, οι καλύτερες κτιριακές εγκαταστάσεις, τα ευέλικτα ωράρια και η
εξατομικευμένη διδασκαλία.
Συνεπώς, η απόφαση των γονέων να επενδύσουν στην εκπαίδευση των παιδιών τους
ερμηνεύεται από τα Συμπεριφορικά Οικονομικά και την Θεωρία της Ώθησης, καθώς προτιμούν να
πληρώσουν επιπλέον ώστε να παρέχουν στα παιδιά τους καλύτερη -κατ’ αυτούς- εκπαίδευση
έχοντας σαν κίνητρο την μελλοντική τους κοινωνικοοικονομική και επαγγελματική
αποκατάσταση.
Σημαντικοί Όροι: Συμπεριφορισμός, Συμπεριφορικά Οικονομικά, Νυγμός (Nudge), Λήψη
αποφάσεων, Σχολική αποτελεσματικότητα | el |
dc.format.extent | 182 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Τα συμπεριφορικά οικονομικά και η εφαρμογή τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | The behavioural economics and their application in primary education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Behavioral Economics has now gone beyond mere academic curiosity, touching almost every
sector of the modern economy, including the field of education.
Each person's decision to invest in his education is one of the most important financial
decisions he makes during his life. This decision, in preschool and early childhood, depends on the
fact that parents are required to make investments in their children's academic education in order
to ensure long-term benefits for them. Behavioral Economics and the Nudge Theory, through
enhancement of cognitive and soft skills and the provision of motivations, affect these decisions.
This paper investigates the factors that “push” parents to the optimal choice of a private
primary school for their children. 150 parents participated in the research, answering a
questionnaire in an electronic form. After analyzing and processing the collected data, it appears
that parents who offer their children private education are dissatisfied with the provision of
appropriate education by the Public School. Their motivations are the provision of rich educational
equipment, the better building facilities, flexible timetables and personalized teaching.
Therefore, parents' decision to invest in their children's education is explained by Behavioral
Economics and the Nudge Theory, as they prefer to pay extra to provide their children with what
they consider to be a better education, motivated by their future socio-economic and vocational
rehabilitation.
Important Terms: Behaviorism, Behavioral Economics, Nudge, Decision making, School
effectiveness. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Συμπεριφορικά οικονομικά | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Nudge Theory | el |
dc.subject.keyword | Γονεϊκή εμπλοκή | el |
dc.date.defense | 2022-12-19 | |