Στάσεις και απόψεις εκπαιδευομένων σχετικά με το μοντέλο της μικτής μάθησης (blended learning) στο μάθημα των γαλλικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης
Exploring High School students’ perceptions and practices on the implementation of blended learning in French courses. Case study
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μικτή μάθηση ; Ανεστραμμένη τάξη ; Γαλλικά ; Συστήματα διαχείρισης μάθησης ; Πλατφόρμα e-class ; Διαδικτυακή μάθηση ; Δια ζώσης διδασκαλίαΠερίληψη
Η μικτή μάθηση (blended learning), μέθοδος που συνδυάζει τη δια ζώσης διδασκαλία
με τη μάθηση μέσω διαδικτυακών εξ αποστάσεως δραστηριοτήτων με τη συνδρομή
Τ.Π.Ε, εμφανίστηκε ως μια από τις πιο δημοφιλείς παιδαγωγικές έννοιες στις αρχές του
2000.
Παλαιότερα, η έλλειψη τεχνολογικής διαθεσιμότητας απέτρεπε τον συνδυασμό
της παραδοσιακής πρόσωπο με πρόσωπο (face-to-face) μάθησης με συνεργατικά
περιβάλλοντα εξ αποστάσεως μάθησης. Ωστόσο, τα τελευταία 20 χρόνια η η εισαγωγή
των νέων τεχνολογικών καινοτομιών γέμισε το κενό αυτό. Καθώς τα νέα μοντέλα
μάθησης πολλαπλασιάζονται, ένας αυξανόμενος αριθμός μαθητών θα χρησιμοποιεί τη
διαδικτυακή μάθηση ως μέρος της μαθησιακής τους πορείας (Bailey κ.ά., 2013, σελ.4).
Ο Graham (2006, σελ.7) είχε δηλώσει πως η μικτή μάθηση θα παίξει μεγάλο ρόλο στο
μέλλον.
Οι πρόσφατες λοιπόν εξελίξεις στην τεχνολογία ενθαρρύνουν τους
εκπαιδευτικούς να εφαρμόζουν τη μικτή μάθηση στις τάξεις τους, και είναι πολλοί
εκείνοι που υποστηρίζουν ένθερμα τη μέθοδο αυτή. Τι συμβαίνει όμως από την πλευρά
των εκπαιδευομένων; Τι σκέφτονται εκείνοι για τη νέα αυτή μέθοδο;
Στην παρούσα εργασία μελετήσαμε ποιες είναι οι στάσεις και οι απόψεις των
μαθητών της Α΄ τάξης Λυκείου στο πλαίσιο πραγματοποίησης μαθημάτων γαλλικής
γλώσσας με τη μέθοδο του Blended Learning, και συγκεκριμένα το μοντέλο της
ανεστραμμένης τάξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι περισσότεροι
μαθητές είχαν θετική στάση απέναντι στη μέθοδο αυτή, και σημείωσαν ως μεγαλύτερο
πλεονέκτημα της μεθόδου τη χρήση της τεχνολογίας στη μάθηση, ενώ υπήρξαν και
αρνητικές εντυπώσεις, όπως η δυσκολία που υφίσταται στην πραγματοποίηση των
μαθημάτων όταν δεν υπάρχει καλή η καθόλου σύνδεση στο διαδίκτυο.