Ανάλυση ανταγωνισμού στην αγορά των πολυτελών ξενοδοχείων στην μεταολυμπιακή Αθήνα : μελέτη περίπτωσης : ο στρατηγικός σχεδιασμός του Athenaeum Intercontinental
Master Thesis
Συγγραφέας
Κουρκουτάς, Παναγιώτης Γ.
Ημερομηνία
2007-06-19Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διατριβές ; Ξενοδοχειακό μάνατζμεντ ; Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ελλάδα ; Ανταγωνισμός -- ΕλλάδαΠερίληψη
Η εργασία εξετάζει τον κλάδο των πολυτελών ξενοδοχείων της Αθήνας την μεταολυμπιακή περίοδο, που θεωρείται ορόσημο για τον τουρισμό της Ελλάδας. Για την καλύτερη προσέγγιση του θέματος η ανάλυση περιορίστηκε σε μία στρατηγική ομάδα 7 πολυτελών ξενοδοχείων που ανταγωνίζονται έντονα για την βελτίωση της θέσης τους στην τουριστική αγορά και την εξασφάλιση μεγαλύτερου μεριδίου. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο τμήμα γίνεται μία παρουσίαση της ελληνικής τουριστικής αγοράς, αφού αναλύονται οι όροι της στρατηγικής διοίκησης και του τουρισμού (κεφάλαιο 1ο) που χρησιμοποιούνται ευρέως στη συνέχεια. Συγκεκριμένα παρουσιάζεται, αρχικά, η πορεία του τουριστικού φαινόμενου στην Ελλάδα και αναλύεται η παρούσα κατάσταση του τουρισμού στην χώρα, ενώ στην συνέχεια του κεφαλαίου καταγράφεται η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης στην παγκόσμια τουριστική αγορά με έμφαση στην τελευταία 5ετία. Αναλύεται το μακρο-περιβάλλον του κλάδου των πολυτελών ξενοδοχείων μέσω της μεθόδου “P.E.S.T.”, που διακρίνει σε 4 τμήματα το περιβάλλον μέσα στο όποιο δραστηριοποιείται ένας κλάδος, το πολιτικό, το οικονομικό, το κοινωνικό-πολιτιστικό και το τεχνολογικό. Στο 2ο μέρος της διπλωματικής εργασίας γίνεται η ανάλυση ανταγωνισμού του κλάδου των πολυτελών ξενοδοχείων. Συγκεκριμένα μέσω της ανάλυσης με την μέθοδο Porter καταγράφεται το μικρο-περιβάλλον του κλάδου. Στη συνέχεια ορίζεται η στρατηγική ομάδα των 7 5άστερων ξενοδοχείων στα οποία θα εστιαστεί η ανάλυση. Τέλος, παρουσιάζονται οι δυνάμεις και οι αδυναμίες των ξενοδοχείων για να δοθεί μια σαφή εικόνα της στρατηγικής ομάδας. Τέλος περιλαμβάνει την μελέτη περίπτωσης του Athenaeum InterContinental που ανήκει στην παραπάνω στρατηγική ομάδα. Στόχος είναι να αναλυθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός του ξενοδοχείου και να παρουσιαστούν οι πολιτικές και στρατηγικές της διοίκησης, ώστε να αντιμετωπιστεί ο έντονος ανταγωνισμός και να εκμεταλλευτούν οι ευκαιρίες που υπάρχουν στην τουριστική αγορά της Αθήνας την περίοδο μετά την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων.