Οφέλη αξιοποίησης BigData αναλύσεων. Μελέτη για τη δυνατότητα δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από τη χρήση τους
-

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Big data ; Competitive advantageΠερίληψη
Ο όρος BigData αναφέρεται σε μεγάλες ποσότητες δεδομένων, κατά κύριο λόγο μη
δομημένων και ημιδομημένων, που προέρχονται από πολλές και διαφορετικές πηγές. Η
επεξεργασία αυτών των δεδομένων δεν είναι εφικτή με παραδοσιακές προσεγγίσεις και
εργαλεία. Η εφαρμογή των BigData έχει κερδίσει έδαφος, αφού από τη μια οι εταιρείες
προσπαθούν να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των πελατών όσο το δυνατόν περισσότερο και
από την άλλη η τεχνολογική πρόοδος καλπάζει συνεχώς. Οι εταιρείες έχουν
συνειδητοποιήσει πλέον την μεγάλη αξία χρήσης των BigData, αφού τους αποφέρουν
πολλαπλά οφέλη, όπως μεγαλύτερη διαφάνεια των πληροφοριών εντός των οργανισμών και
βελτίωση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Τα BigData προσφέρουν επίσης στις εταιρείες
τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της αγοράς και ως εκ
τούτου να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες που να ανταποκρίνονται καλύτερα στις
ανάγκες των καταναλωτών. Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής των
οφελών από την αξιοποίηση BigData αναλύσεων καθώς και της δυνατότητας δημιουργίας
ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από τη χρήση τους. Επιπροσθέτως, παρουσιάζεται η
περίπτωση μελέτης του Netflix και δίνονται στοιχεία ως προς την στρατηγική που ακολουθεί
κατά την συλλογή, επεξεργασία και χρήση των πληροφοριών που προσφέρονται από τη
χρήση των BigData καθώς και στοιχεία που απορρέουν από την Επιχειρηματική Ευφυΐα.
Συμπεραίνεται ότι το κυριότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Netflix προέρχεται από την
ικανότητα της εταιρείας να λαμβάνει πληροφορίες από τους δικούς της χρήστες, που της
επιτρέπει να σχεδιάζει μια ροή διαδικασιών διαχείρισης δεδομένων σύμφωνα με τις
φιλοδοξίες της.