Δυσκολίες των διευθυντών σχολικών μονάδων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχολική κρίση ; Εκπαιδευτική ηγεσία σε περίοδο κρίσης ; Ηγετικές δεξιότητες ; Διευθυντές δευτεροβάθμιας ; COVID-19Περίληψη
Ο ιός του COVID-19 εμφανίστηκε το Δεκέμβριο του 2019 και μέσα σε δύο μήνες χαρακτηρίστηκε ως παγκόσμια πανδημία, αναστέλλοντας όλες τις δραστηριότητες και επηρεάζοντας όλους τους τομείς της ζωής. Όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα, παγκοσμίως, κλήθηκαν να δώσουν λύσεις σε αυτή την πρωτόγνωρη κρίση, καθώς τα σχολεία έκλεισαν και η μάθηση στράφηκε από τη διά ζώσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι διευθυντές σχολείων αποτέλεσαν έναν καταλυτικό παράγοντα στη διατήρηση της μάθησης και της εκπαίδευσης.
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής έρευνας είναι η διερεύνηση των σημαντικότερων δυσκολιών και προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι διευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, όπως επίσης να εκτιμηθούν τα προσωπικά χαρακτηριστικά και οι δεξιότητες που είναι πιο σημαντικά στην αποτελεσματική διαχείριση αυτής της κρίσης. Το θέμα αρχικά προσεγγίζεται μέσω της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και των πρώιμων ερευνών και συμπερασμάτων που υπάρχουν σε σχέση με τη διαχείριση της πανδημίας από τους ηγέτες σχολικών μονάδων. Ακολουθεί ποσοτική μελέτη η οποία επικεντρώνεται στις απόψεις και τις εμπειρίες διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον τρόπο που βίωσαν και διαχειρίστηκαν την πανδημία στα σχολεία που ηγούνται, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου κλειστού τύπου. Σκοπός της έρευνας είναι να αναδειχθούν τα διοικητικά προβλήματα των διευθυντών σχολείων και να προκύψουν συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντική προετοιμασία, ετοιμότητα και επάρκεια ενός διευθυντή στη διαχέριση μιας νέας κρίσης.